vinter

Konstig Vinter

2020-01-23 07:37 #0 av: Soligajag1

Godmorgon 😀
En annorlunda vinter har vi fÄtt, som en tidig vÄr .
Helt plötsligt blir det -2 grader , mörkt ute .
Sitter med mitt kaffe ☕ hĂ€r , njuter pĂ„ morgon kvisten .

Önskar er en fin Torsdag . đŸ˜€â˜€ïžđŸŒč

HH Glad 

AnmÀl
2020-01-23 07:43 #1 av: Magi-cat

#0 Nog Àr det konstig vinter alltid. Blommor slÄr ut och fÄglarna sjunger (inte riktigt men nÀstan). I alla fall i södra delarna av landet.

Blir det nĂ„gon vinter? 

Fin torsdag till dig och er alla! ☕BlommaGlad

"Freden mĂ„ste komma först. Gör den inte det min vĂ€n, kommer inget efter den." (Tage D.) 

AnmÀl
2020-01-23 09:46 #2 av: MonicaLagerquist

Plockade kajplök i landet igÄr. Mysko vinter Àr det

S*BlÄ Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

AnmÀl
2020-01-23 12:42 #3 av: Cireea

Verkligen jĂ€tteskum, spindlarna har börjat bygga nya nĂ€t och mygg har vi hittat ocksĂ„. SĂ„g ett par ekorrar som lekte i trĂ€den igĂ„r, knappt nĂ„got vinterpĂ€ls alls. FĂ„glarna sjunger pĂ„ morgonen, nĂ€stan som vilken sommarmorgon som helst. FörskrĂ€ckt

I VĂ€sterbottens inland vet jag att det finns lite snö, men det Ă€r lĂ„ngt ifrĂ„n en normal vinter. DĂ€r har det töat och frusit till i omgĂ„ngar, vilket resulterat i livsfarliga vĂ€gar. 

FilmGuldhamster, HamsterLitteratur,  Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

⎿Uppfödare pĂ„ Eyos Hamsteruppfödning⏋

AnmÀl
2020-01-25 08:37 #4 av: Stallmima

Tycker det Àr jÀtteskönt utan snö, vÀgkaos och skottning. Inte för att jag inte tycker om snö men nu nÀr det nÀstan Àr februari kan det vara sÄ hÀr till vÄren.

AnmÀl
2020-01-28 06:35 #5 av: Farwuq

HÀr Àr det som det brukar.

Blött och Äter blött. Snödroppar och vintergÀck har blommat i över tre veckor.
Veronican visar sina blÄ blommor och koltrastarna sjunger, nÀr det inte regnar.

Den vilda glĂ€dje jag kĂ€nde nĂ€r jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brĂ€nnvin i snön vid fotbollsplan, Ă€r tyvĂ€rr utom rĂ€ckhĂ„ll idag.

V:  för Astrologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

AnmÀl

Bli medlem pÄ iFokus

För att kunna delta i diskussionen mÄste du bli medlem pÄ iFokus. Det gÄr snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgÄng till över 300 sajter.