Annons:
Etikettvinter
Läst 459 ggr
Cireea
2019-12-30 15:38

Nyårslöften

Brukar ni ha några nyårslöften? 
Själv har jag aldrig varit mycket för sånt, istället kan jag tänka på vad jag hoppas uppnå med det nya året.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Maria
2019-12-30 15:57
#1

Jag har bara avgett ett enda nyårslöfte och det var 2010/2011 då jag slutade röka.

Det var snarare nödvändigt eftersom jag skulle göra en stor operation men det passade bra som löfte i tiden så att säga.

Jag är fortfarande rökfri🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Cireea
2019-12-30 16:21
#2

#1 Starkt jobbat! 👍
Det brukar vara väldigt svårt att sluta, dock kanske lite "lättare" när det är nödvändigt på grund av exempelvis operation eller sjukdom.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

wildfire
2019-12-30 17:50
#3

#1 Håller med det var snyggt jobbat och starkt 😎👍😎 heja dig Maria 👍😎

#0 Nej inga löften och jag har haft ett stående där jag lovat att aldrig avlägga löften men så tänkte jag att jag vill vara klimatsmart så jag skulle lova i morgon att sluta flyga men det kommer att gå åt helsike med det jobb jag har så måste jag flyga två tre gånger i månaden så nej inga löften mer än att bara ta vara på livet som det är och som det kommer 🙂

Cireea
2019-12-30 18:26
#4

#3 Det tycker jag låter vettigt, att ta vara på livet som det är. 🙂
Jag förstår fullt ut att man ska försöka vara så klimatsmart som möjligt och allt, men ibland så går det bara inte utifrån olika situationer. 

Exempelvis, kollektivt. Sambon hade mer än gärna åkt kollektivt till jobbet, dels för miljön men också för vår egen ekonomi. Men, på grund av hur det kollektiva ser ut här så är det inte möjligt. 😐Jättetrist att man då inte satsar mer på det kollektiva om man vill få folk att sluta köra bil överallt.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

monstermash
2019-12-30 20:39
#5

Nej, däremot sätter jag upp mål för året :)

Cireea
2019-12-30 20:54
#6

#5 Det har jag hört många som gör istället. Brukar du nå dina mål?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
monstermash
2019-12-30 21:18
#7

Det är lite 50/50, beror helt på vad målet är. Ett av målen för nästa år har jag skjutit upp i flera år så vi får se hur det går med det. 😊

Upp till toppen
Annons: