Annons:
Etikettvinter
Läst 276 ggr
monstermash
12/17/19, 12:00 PM

7 dagar tills julafton!

Nu är det bara sju dagar kvar! Hur ska ni fira?

Annons:
Cireea
12/17/19, 4:08 PM
#1

Hjälp, vad tiden rusar! 😮

Jag tror nog att jag ska ta mig en kopp varm choklad ikväll och ett par skumtomtar. Det är tradition att dricka varm choklad på julaftonsmorgonen, så jag kan ta mig en liten tjuvkopp ikväll 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

monstermash
12/17/19, 10:14 PM
#2

Vilken mysig tradition. 🙂

Cireea
12/18/19, 1:20 AM
#3

#2 Ja det hänger med sen man var liten 😃

Har du någon jultradition som hänger med än?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

flocken
12/18/19, 7:17 AM
#4

Vi har en lång frukost på julafton. Barnen får öppna 2 julklappar var. Vi bestämmer vilka så de har något att göra under dagen. Sen går vi en långpromenad på fm med hunden. Vara inne en hel dag är inget varesig för mig eller min man.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Cireea
12/18/19, 12:17 PM
#5

#4 Vad roligt att ni gör något liknande som min familj gör också 😃

Lång frukost tillsammans, promenad om vädret tillåter (inte så kul om det är -25 och blåser) och sedan en hel del kortspel/brädspel under dagen. 

Kalle Anka för barnen medan dom vuxna börjar stöka med maten, nu för tiden räknas jag tydligen inte som ett barn 😕 Sedan middag tillsammans, kortspel och vila ner middagen innan julklappsöppning runt åtta på kvällen. Sedan varvar vi ner med film och julgodis. 

I år blir det nog lite annorlunda eftersom jag och sambon är ensamma. Känns jättekonstigt men så länge vi och hundarna får vara tillsammans så är jag nöjd.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

flocken
12/18/19, 2:30 PM
#6

#5 fick jag välja hade vi börjat fm med korvgrillning över öppen eld i skogen. Blev idiot förklarad 😄 det blir nyår ist. Än orkar svärmor pyssla med maten så blir kalle för mig 🙈 Ibland tar jag o mannen en promenad mitt på dagen. Har jätte svårt att vara inne. O bara vara social. Är lixom mardrömmen för mig. + o regn brukar julen vara här

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Cireea
12/18/19, 4:34 PM
#7

#6 Det lät väldigt mysigt med att grilla korv över öppen eld. 😍
Vi brukar också hålla oss ute om vädret tillåter, bygger snögrottor och lekar med hundarna och barnen. Jag bryr mig inte så mycket om vad vi gör så länge familjen umgås och har det trevligt. 

Det ser ut som att vi också kommer ha en regnig julafton i år, det är min fjärde jul under hela mitt liv som jag varit utan ordentligt med snö på jul. Alla dom gångerna har varit i vuxen ålder. 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

monstermash
12/18/19, 8:06 PM
#8

#3 Jag tar alltid en promenad på julafton. Så skönt att vara ute när alla andra är inne och firar! I övrigt åker vi alltid iväg till mitt syskon och firar jul, men i år ska vi vara hemma istället. 🙂

#4 Låter mysigt!

Upp till toppen
Annons: