Annons:
Etikettvinter
Läst 368 ggr
monstermash
11/25/19, 9:00 AM

Skulle du fira jul eller nyår?

Om du bara får välja ett enda alternativ - fira jul eller nyår, vilket hade du valt? 🍾🎅

Annons:
Maria
11/25/19, 9:00 AM
#1

Jul

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lussan20
11/25/19, 9:02 AM
#2

Jul, alla gånger!Mvh/WL🌺

JMW
11/25/19, 9:03 AM
#3

Jul

Stallmima
11/25/19, 9:03 AM
#4

Säger jul, senaste åren har jag jobbat på nyår så det firas inte 🥳

DesK
11/25/19, 9:03 AM
#5

Jul

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Zadeira
11/25/19, 9:04 AM
#6

Jul. Nyår brukar jag ändå spendera i pyjamas framför tvn och eventuellt kikar på fyrverkerierna från balkongen så det firar jag ändå inte.

Annons:
Carmarino
11/25/19, 9:16 AM
#7

Jul. Nyår firar jag på samma sätt som Zadeira. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

kattöga
11/25/19, 9:23 AM
#8

Jul! 
Gillar inte nyårsfirandet med stjärnor, raketer och en massa oljud = fyrverkerier.  För att inte tala om miljöpåverkan…

Gillar inte heller, att tama och vilda djur far illa av eländet. Två av våra tre katter blir "traumatiserade" varje nyårsafton, den tredje katten blir lite stressad men inte värre än så. 
Jag kan bara ana mig till hur alla djur i det vilda mår… 😕

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Åsa S
11/25/19, 9:30 AM
#9

jul

wildfire
11/25/19, 9:34 AM
#10

Nyår ✨

monstermash
11/25/19, 9:55 AM
#11

Spännande att så många hellre hade firat jul! Hur kommer det sig?

Soligajag1
11/25/19, 10:09 AM
#12

Jul 🎄

HH 🙂

flocken
11/25/19, 10:12 AM
#13

Jul. Älskar allt med julen. Är aldrig vaken till längre än 22 även om det är nyår. O vi är ute i stugan där det mkt förbjudet med raketer o smällare.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Chinesecrestedlover
11/25/19, 10:36 AM
#14

Måste jag välja nåt så blir det Jul…även fast jag i år av olika anledningar inte alls känner för att fira jul… 

Nyår spenderas nämligen (och har så gjorts de senaste sju åren) ensam i ett stängt rum med neddragna gardiner osv. framför fönstren samt musik eller/och tv:n med hög musik på - allt för att överrösta fyrverkerierna utanför. Jag har känsliga öron så jag får dessutom ha öronproppar i öronen…jättekul😉. 

Min ena hund är nämligen rädd för åska/fyrverkerier och därför måste jag göra allt för att hon ska stressas så lite som möjligt = överrösta eländet utanför och ge henne något gott (oftast ett lammöra) att tugga på. 

Detta underbara sätt att "fira" är även hur jag "firar" valborgsmässoafton och alla andra tillfällen då det av någon anledning måste "pangas en massa" 😡för att fira något. 

/Chinesecrestedlover

Lussan20
11/25/19, 10:49 AM
#15

Jag minns min förra hund, en omplacering, hennes totala skotträdsla pga  fyrverkeri.

Hon var nyopererad och vi kunde inte ta oss någonstans. Vi trodde hon skulle dö, tungan var alldeles blå, hon skakade, ramlade ihop av skräck.

Vi lyfte in henne i bilen och åkte motorväg med radion på högt, där kunde hon vila lite, hur svårt det är att ta sig ut för kisspaus, det kommer alltid skott som är eftersläntrare , luften full av svavel som jag reagerar på i lungorna. Djuren som skräms, det är ett gissel.

Folk bryr sig inte, det är mest skrämmande. De lever bara för sitt, rätten att skjuta dessa vidriga pjäser. Julen är förknippad med frid och mys. För alla åldrar. Nyår är mer fest. fyrverkerier, champagne och dans.

Som barn på 40-50 talet fanns en gemenskap och glädje som inte var koncentrerad på kommers , man åt lite gott, vi pysslade gjorde julgranskarameller, bakade pepparkakor. Så spelade vi spel och gissade gåtor. Ute var det snö och Kyrkklockorna hördes över det vita landskapet. Julklappar minns jag inte, mormor stickade sockor åt oss som var små. Jag minns dessa jular med glädje….Mvh/WL

JMW
11/25/19, 11:52 AM
#16

#11 Jag väljer jul för den "firar" jag. Det är allt det mysiga före jag gillar. Alla ljus och sånt. 
Nyår firar vi inte längre. Det är som en vanlig kväll som alla andra.

Cireea
11/25/19, 1:35 PM
#17

Jul 😍Julen har alltid varit en underbar tid för mig. Familjen samlas och man äter gott och umgås. När man var yngre var julklappar såklart det roligaste, men nu när man växt upp inser man att det viktigaste med julen är faktiskt att umgås. 

Däremot är nyår något jag älskar också, dock inte lika mycket som myskänslan man får under julen.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Farwuq
11/26/19, 6:37 AM
#18

Jul är viktigare än nyår

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

NatasjaHemby
12/7/19, 11:28 AM
#19

Vi firar inga religiösa högtider så det är ett enkelt val för mig 😛 Nyår är förvisso inte superviktigt för mig heller men det är ett trevligt tillfälle att få festa till det lite extra. Sammanfatta året som gått och diskutera planer och drömmar inför det kommande året.

SE*Simbelmynes

Upp till toppen
Annons: