mat,dryck

Jul och maten kring den

2019-11-07 16:47 #0 av: Soligajag1

Hejsan 😀
Hur firar ni Jul 🎄 och maten , har ni knytis , eller lagar En familj maten , bjuder ?
Är det mĂ„nga som Ă€r laktos/ gluten allergiker , ?

Jag ska fira Jul hos min syster o familj , vi Àr 4 syskon sÄ det ska bli kul!
Vi kommer frĂ„n Finland sĂ„ det blir en ’blandning’ av Julmat ,
Finsk kÄlrot- morots lÄda. + massor med annan mat , julskinka , köttbullar, Janssons frestelse, sill. RevbensspjÀll,
Rödbetssallad, mm.
EfterrĂ€tt: Finska JulstjĂ€rnor , đŸ˜€â€ïž

HH Glad 

AnmÀl
2019-11-07 17:00 #1 av: Cireea

Vi syskon brukar samlas hos vĂ„ra förĂ€ldrar, och dĂ„ hjĂ€lps vi Ă„t med maten som dĂ„ lagas pĂ„ plats. GladSen brukar det inte vara sĂ„ mycket mer, ibland har farmor och min farbror varit med men inte alltid. Förr firade vi med pappas alla syskon, deras barn och respektive samt farmor och farfar. Det Ă€r dock flera Ă„r sedan sist, vilket Ă€r lite trist. Det var kul nĂ€r alla samlades. 

I Ă„r var planen att först fira med sambons familj, men dĂ„ dom vĂ€grar ha hundar dĂ€r och vi har en valp som inte kan vara ensam sĂ„ fick det vara. Vi planerade istĂ€llet att Ă„ka upp till min förĂ€ldrar men dom planerna fick vi avblĂ„sa . IstĂ€llet firar bara jag och sambon, det ska bli mysigt det ocksĂ„ HjĂ€rta

Vi kommer blanda svenskt och norskt julbord sĂ„ vi bĂ„da kan fĂ„ med oss vĂ„ra favoriter. Inte mycket och inte stort sedan vi bara Ă€r tvĂ„, men lite gott ska vi fĂ„ till. 

FilmGuldhamster, HamsterLitteratur,  Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

⎿Uppfödare pĂ„ Eyos Hamsteruppfödning⏋

AnmÀl
2019-11-07 19:01 #2 av: flocken

Nu firar vi jul hemma hos oss.
Vi gör skinka, sill, gristunga. SvÀrmor gör resten.
Jag Àr uppvuxen med rimmad tunga. Jag har faktiskt fÄtt alla att Àta det.
Har oftast gjort lite olika godis.
Vi Àr inte sÄ mÄnga, min familj, svÀrmor o svÄger.
PÄ fm gÄr vi alltid en promenad.
I Är jobbar mannen juldagen och nÄgra dagar efter. Se Äker vi till stugan

SajtvÀrd rexkanin & fibromyalgi Driver Djurflockens hunddagis. Litet hunddagis i hemmiljö. www.djurflocken.se / vh Mette
AnmÀl

Bli medlem pÄ iFokus

För att kunna delta i diskussionen mÄste du bli medlem pÄ iFokus. Det gÄr snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgÄng till över 300 sajter.