Annons:
Etikettermatdryck
Läst 287 ggr
Soligajag1
11/7/19, 4:47 PM

Jul och maten kring den

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan 😀 Hur firar ni Jul 🎄 och maten , har ni knytis , eller lagar En familj maten , bjuder ? Är det många som är laktos/ gluten allergiker , ? Jag ska fira Jul hos min syster o familj , vi är 4 syskon så det ska bli kul! Vi kommer från Finland så det blir en ’blandning’ av Julmat , Finsk kålrot- morots låda. + massor med annan mat , julskinka , köttbullar, Janssons frestelse, sill. Revbensspjäll, Rödbetssallad, mm. Efterrätt: Finska Julstjärnor , 😀❤️

HH 🙂

Annons:
Cireea
11/7/19, 5:00 PM
#1

Vi syskon brukar samlas hos våra föräldrar, och då hjälps vi åt med maten som då lagas på plats. 🙂Sen brukar det inte vara så mycket mer, ibland har farmor och min farbror varit med men inte alltid. Förr firade vi med pappas alla syskon, deras barn och respektive samt farmor och farfar. Det är dock flera år sedan sist, vilket är lite trist. Det var kul när alla samlades. 

I år var planen att först fira med sambons familj, men då dom vägrar ha hundar där och vi har en valp som inte kan vara ensam så fick det vara. Vi planerade istället att åka upp till min föräldrar men dom planerna fick vi avblåsa . Istället firar bara jag och sambon, det ska bli mysigt det också ❤️

Vi kommer blanda svenskt och norskt julbord så vi båda kan få med oss våra favoriter. Inte mycket och inte stort sedan vi bara är två, men lite gott ska vi få till.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

flocken
11/7/19, 7:01 PM
#2

Nu firar vi jul hemma hos oss. Vi gör skinka, sill, gristunga. Svärmor gör resten. Jag är uppvuxen med rimmad tunga. Jag har faktiskt fått alla att äta det. Har oftast gjort lite olika godis. Vi är inte så många, min familj, svärmor o svåger. På fm går vi alltid en promenad. I år jobbar mannen juldagen och några dagar efter. Se åker vi till stugan

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Upp till toppen
Annons: