Annons:
Etiketthöst
Läst 376 ggr
Cireea
2019-10-26 12:32

Ställa om klockan

Då var det dags att ställa tillbaka klockorna igen, men dom flesta här hemma sköter sig själv så det är inget jag behöver fundera på något närmre. 

Vad tycker ni om att man fortfarande ställer fram och tillbaka klockan? 
Borde det tas bort? Vilken tid borde vi följa anser ni?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
JMW
2019-10-26 12:46
#1

Jag har inga större problem med att ställa om klockan. Det tar någon minut eller två endast två gånger om året. 
Jag tycker personligen att vi kan behålla sommartid året runt. Avskyr att det blir mörkt så tidigt på eftermiddagen.

monstermash
2019-10-26 13:26
#2

Jag tycker vi ska fortsätta med tidsomställningen. Tror inte det kommer göra oss något gott att slopa det och forskare/experter varnar för samma sak.

Själv påverkas jag inte det minsta av det. Har någon enstaka klocka som ska ställas om. 

#1 Du vill hellre att dagens första timmar spenderas i mörker, än att dagens sista gör det mao? Jag är tvärtom. Hellre mörka sena eftermiddagar/kvällar än att det ska vara mörkt ännu längre på mornarna när man ska komma igång med dagen.

JMW
2019-10-26 13:44
#3

#2 Ja det vill jag hellre. Jag är inte den som går upp jättetidigt på morgonen så det mörker jag upplever på morgonen gör inget. Jag kommer igång ändå. Som sagt, hellre längre eftermiddag. 🙂

Cireea
2019-10-26 16:08
#4

#2 Vad är det forskare/experter varnar om? 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

flocken
2019-10-26 16:55
#5

Denna hemska tidsomställning.. Mår riktigt dåligt utav det. Jag som har problem att sova. Vaknar oftast 04.30. Dra bort en timme på det… O barnen sover dåligt. Vi lär väl vara uppe vid 04. Urrkk… Mår psykiskt dåligt i flera dagar. Trött, orkeslös, matt.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

JMW
2019-10-26 17:29
#6

#2 Tror inte det kommer göra oss något gott att slopa det och forskare/experter varnar för samma sak.

Har du någon källa på det?

Annons:
Cireea
2019-10-26 19:00
#7

#5 Usch vad jobbigt för dig 😕


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Farwuq
2019-10-28 08:02
#8

Jag mår sk*t nu eftersom jag sover mycket dåligt och vaknar en timme förtidigt.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Cireea
2019-10-28 12:11
#9

#8 Jag vaknar också en timme för tidigt nu.. hoppas kroppen ställer om snart 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

JMW
2019-10-28 14:03
#10

Så märkligt hur kroppen är.

Jag lägger mig vid samma klockslag och vaknar ungefär vid samma klockslag som innan vi ställde om klockan. 🤔

monstermash
2019-10-28 17:58
#11

Vi behöver morgonljuset för att vakna till liv, och forskare tror det vore skadligt för oss att ändra till sommartid då vi förlorar en timmes ljus på morgonen. Jag har inte tid att leta upp länkar så ni får googla om ni vill djupdyka i ämnet.

Cireea
2019-10-28 19:25
#12

#11 Men vi behöver ju inte ställa om till sommartid alls utan behålla normaltid året runt. 

Har för mig att EU lagt fram något förslag om att inte ställa om klockorna längre? Någon mer som vet något om det?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Farwuq
2019-11-04 07:32
#13

Vi borde ändra tid, så vi har ljusa morgnar året runt.

Vi får se vad EU-medlemmarna beslutar, jag tror att de ska svara 2020.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Upp till toppen
Annons: