Annons:
Etiketthöst
Läst 171 ggr
Soligajag1
2019-10-13 08:59

Söndag och solen skiner

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Söndagens lättja. När jag va en liten flicka så sov man längre på Söndagen. Det va en vilodag som man åtnjöt med familjen. Alla satt vid frukostbordet och njöt av fil med flingor , gröt eller äggröra plus ett glas juice till. Sedan pratade man med varann och skrattade åt olika händelser som inträffat under gårdagen. Tänker bakåt och mår gott av detta , idag ser det annorlunda ut. Söndagar har alla öppet för sina kunder / gäster för att inbringa någon penning till sin kassa. Så jag tar min cykel och bullarna, beger mig till pappa min som sitter vid bordet , väntandes med korsordet som ska kluras ut. Sedan intar jag bädden och slumrar en stund. . Soligajag1

HH 🙂

Annons:
Cireea
2019-10-13 14:34
#1

Fin dikt och kändes extra bra idag 🙂

Här händer det inte mycket idag, vi har stått och lagat mat. Tycker det är så mysigt att laga mat med någon.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Soligajag1
2019-10-13 14:50
#2

#1  Tackar så mycket ! 🙂 

Jag har varit gift , har 3 barn . 

Sedan träffade jag en ny man , vi va ihop i 10 år . 

Sedan valde jag att fortsätta ensam med barnen .  Trivs så bra med detta ,  kanske låter konstigt men  vi är olika vi människor . 🙂  

Visst kan man njuta av att vara ensam och ta hand om sig , umgås med vänner och familj ibland + jobbet .  🙂 men visst är det mysigt att laga ihop med någon och njuta av det . 👍🌺

HH 🙂

Upp till toppen
Annons: