Annons:
Etiketthöst
Läst 346 ggr
Soligajag1
10/8/19, 11:43 AM

Har ni några speciella hobbyn ?

Hejsan alla glada människor 😃 

Skulle vara skoj om ni kunde berätta om ni har några speciella hobbyn ni pysslar med under dem mörka höst / vinter kvällarna .  

Jag är  med på poeter.se  - skriver dikter / noveller . 🙂  

Bakar en del , till Loppiset som jag anordnar  då och då .   Vi har en lokal här som vi får hyra för 100:- / dag .  Tycker det är så kul ! Bakar bullar och andra bakverk + att jag har andra saker som jag säljer . 🙂🌺

Min syster har tillverkat denna krans . Hon är så duktig . Vi  va och plockade kottar , mossa , granris i skogen + tomtar , kanel och ljusslinga vi hade hemma.  Fin tycker jag. 👍

Lägg gärna upp era alster , konst , pyssel mm. som ni har tillverkat . 🙂

Soligajag1 

HH 🙂

Annons:
Cireea
10/8/19, 12:34 PM
#1

Jag skriver, just nu jobbar jag på en bokserie som jag hoppas få publicera.🙂 Skriver just nu på bok två av fyra. 

Sen spelar jag gärna olika datorspel, det brukar bli många timmar framför datorn tillsammans med sambon.

I övrigt är jag en uppfödare av guldhamster, nu ligger min avel på is men jag har plan att starta upp nästa höst. Så just nu letar jag lite djur som kan tänkas passa i min avel, och tror nog jag hittat en snygg liten rexhane 😎


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Herveaux
10/8/19, 12:39 PM
#2

Jag sitter en del vid datorn jag också och försvinner bort i spelvärlden, ser en del filmer och serier på Netflix, lyssnar ljudböcker och virkar.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

flocken
10/8/19, 12:45 PM
#3

Jag andas och lever hund 24/7. Annat jag pysslar med? Mina kaniner. Tycker om att laga mat. Prova nya recept. Den varma tipsen försöker jag odla grönsaker o bär

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Soligajag1
10/8/19, 1:14 PM
#4

Tack för era  berättelser om vad ni pysslar med . 🙂

#1  Kan du lägga in någon rad om din bokserie , vore kul att få läsa den , eller en bild på din guldhamster . 🙂

#2  Kan du berätta vilka filmer , serier du gillar . vilka böcker du tycker om , vad du virkar . 🙂 Vore kul att få se  med . 

#3  Dina bilder på dina hundar har jag sett , vill gärna se din hund eller kaninerna. Vilken mat gillar du att laga ?  🙂 Har du någon bild på din mat??

HH 🙂

flocken
10/8/19, 1:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#4 se om jag kan få några bra bilder på kaninerna. Nu senast gjorde jag kina mat, kyckling med champinjoner och bambuskott. Lagar gärna vegetariskt. Alltid roligt att chocka dessa "måste ha kött personer". Har nog mest bilder på hundarna. Umgås mer med hundarna än familjen. Älskar att vara ute. Det gör familjen med. Men inte i den utsträckning som jag.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Cireea
10/8/19, 1:55 PM
#6

#4 Absolut! Nu har jag inte filat på något kort information om handlingen så det får bli lite ur huvudet, utan att skriva för mycket 😉

I boken blir vi introducerade till olika klaner (inte riktigt maffia men tänk i dom banorna, kriminella gäng helt enkelt) i Seoul, Sydkorea.
Huvudkaraktären Sujin blir kidnappad från sitt eget distrikt av en fiendeklan, men av vilka? och varför?  Vi får följa Sujin i fångenskap hos fienden där hon utsätts för tortyr, och hon slits mellan viljan att dö och hålla ut tills hon blir räddad. Saker är inte som det verkar på ytan och en vänskap med någon oväntad kanske kan vara hennes räddning. 

Det är väl så mycket jag kan ge utan att förstöra första boken 😃 
Boken har ju så mycket mer än bara tortyr hos fienden såklart, men ungefär halva boken utspelar sig i ett enda rum. Sen följer man inte bara Sujins perspektiv utan även andra karaktärer får sina egna kapitel.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Soligajag1
10/8/19, 1:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

# 5 Han är så go din vovve! 🐶😀 Förstår att du tycker om att vara ute , 😀 👍friskt och nyttigt! Va gott det låter med kyckling , champinjoner ( färska har jag i) bambuskott måste jag prova , Lök och även purjo har jag i med , nu blev jag sugen på en sån gryta ! Mums! Va gott med vegetariskt , Jag gjorde ugnsrostade grönsaker, rödbetor, morötter, lök, palsternacka. Så gott ! Åt dessa med kokt broccoli och risnudlar !

HH 🙂

Soligajag1
10/8/19, 1:59 PM
#8

# 6 Tack 😊 Låter som en spännande bok/ historia! Ser fram emot resten ! 😀

HH 🙂

JMW
10/8/19, 10:53 PM
#9

Jag vet inte riktigt om jag har några hobbyn. Det jag gör är årstidsrelaterat i så fall. Nu under höst vinter så virkar jag gärna. Det blir plädar mest.
Sen denna tiden så är det tomtepyssel. Jag gör tomtar i mån av tid. Har en ganska full arbetshöst så jag får se om tiden finns till det. Jag syr också väskor av avlagda jeans. När jag hinner.
Sommartid är det ju trädgården som är min hobby skulle man kunna säja.

Här har jag lagt in en del av mina virkade plädar/filtar.
https://virkning.ifokus.se/discussions/5438f8b6ce12c45cb6006438-ny-filtplad?discussions-7

Soligajag1
10/8/19, 11:09 PM
#10

#9 Det är väl en hobby det du gör , 😀 Verkligen fina filtar / plädar! 👍

HH 🙂

monstermash
10/9/19, 5:28 PM
#11

Hund/djur är min största hobby vilket inkluderar allt från hundträning, läsa på om olika hundar, djurdokumentärer och gå på hundföreläsningar m.m. Min bullet journal tar en tid det med, även om den tyvärr legat på is på sistone. Sedan lägger jag en del tid på serier/filmer i perioder och läser mycket i andra. 🙂

Herveaux
10/9/19, 6:48 PM
#12

#4 Hoppsan, kanske skulle svara också, inte bara tänka svaret. 🥵

Både när det gäller film, serier och böcker så tycker jag om fantasy, skräck och crime. Tex Harry Potter-böckerna har jag lyssnat på jag-vet-inte-hur-många gånger. The Dresden Files är en annan bokserie som jag håller på och betar av, ska strax börja på bok 5 av 15. 😛

Jag virkar en del mjukdjur, tex kaninerhästar och filtar. Nästa projekt får bli en ny vintermössa, för den jag har nu är för tunn. 🥶


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Soligajag1
10/9/19, 7:17 PM
#13

#12 Du är otroligt duktig! Wow ! Den första vita hästen , som du visat bild för bild hur du tillverkat den ! Så bra! 😀👍❤️

HH 🙂

Annons:
Herveaux
10/9/19, 7:27 PM
#14

#13 Tack så mycket. 🤗 
Finns så otroligt duktiga människor som tar fram mönster till virkning, förstår inte hur dom gör, men lyckas gör dom.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[QASIK]
10/9/19, 9:11 PM
#15

Jag är usel med mina händer trots att jag beundrar allas handarbeten. Min mormor var en gobelängkonstnärinna och hon lärde mig brodera med sytråd men jag hade inte tålamod. Istället ägnar jag mig åt att konstruera korsord. Mitt första skapade jag när jag var 22 och hade tröttnat på DN & SVD's kryss. Så jag satt och flätade ord på rutat papper. Den flätan slutade som en full A4 av ett riktigt korsord. Sedan dess har jag fortsatt att göra det för hand. :)

Soligajag1
10/9/19, 9:27 PM
#16

#15 Men du är duktig som har konstruerat korsord , Har du något korsord på bild ? Jag bara älskar att lösa korsord ! Sen när jag löser korsord är det precis som ordet som ska in i rutan ’pluppar’ upp i huvudet. Jag tycker du är duktig! 😀👍🌹

HH 🙂

[QASIK]
10/10/19, 7:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Tack, det tycker jag att ni är. Skapa korsord är lättare än vad det låter helt ärligt.
Här är det enda jag har på datorn. En födelsedagspresent till en kollegas sambo. Fick skriva över det i Word så det såg lite proffsigt ut iaf 🙂

Soligajag1
10/10/19, 8:20 AM
#18

#17 Tackar !  Va duktig du är ! 🙂  Vilken bra present ! Skulle jag bli glad för! 🌺

Här är en utav mina dikter . 

Kroppen intar en vilande position

Får jag släcka ner mig och blunda tills
alla tentakler får näring pånytt och orkar
ge sig ut i vida världen igen.

Det känns som jag är i ett hav med fiskar
som simmar åt alla möjliga håll.
Jag är fisken som vill lägga mig ner och försvinna
bort ur havets djup för att få luft att andas.

Dessa känslor kommer fram när jag sätter
fingrarna på dessa tangenter som gör mig hel pånytt.

Har ni någonsin denna känsla ?
Eller är det bara jag som poet som mår så bra när jag
får uttrycka mig i ord som flyter ut i huller om buller.

Vilken fantastisk gåva jag fått av min mor som även
hon alltid tyckt om att skriva om olika händelser i livet.

Jag ropar ut min glädje och lyfter mina vingar mot skyn!!
Jag lever!!!

HH 🙂

[QASIK]
10/10/19, 8:29 AM
#19

❤️
Jättevacker!

Soligajag1
10/10/19, 8:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

#Tack ! Ja , du ser ! Vi brinner för olika saker ! Sen bakar jag ! Söndag Den 8 December är det Julmarknad här , då har jag bokat ett bord , bullar , kakor mm. 😀

HH 🙂

Annons:
MonicaLagerquist
10/10/19, 12:34 PM
#21

Min kattuppfödning är min hobby. Lägger massor av tid och pengar på den.

Stolt ägare till fem La permer

Soligajag1
10/10/19, 2:20 PM
#22

#21 Va skoj ! Lägg gärna upp bilder på katterna! Tack 😊

HH 🙂

Upp till toppen
Annons: