höst

Regn och rusk

2019-09-27 12:54 #0 av: Cireea

Jag läste på Aftonbladet att flera lågtryck ska dra in över landet från söder med regn och rusk att erbjuda.  Nu kan jag inte läsa hela artikeln eftersom den är låst, men några punkter var kraftiga vindar och större mängder regn. 

Har ni påverkats än? 

FilmGuldhamster, HamsterLitteratur,  Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning

Anmäl
2019-09-27 14:38 #1 av: JMW

Inget än men det ska visst komma regn mot kvällen och hela dagen imorgon.
Än så länge riktigt skönt ute. Har stått vid vinrankan och nästan ätit mig mätt på druvor. 😂

Anmäl
2019-09-27 15:05 #2 av: Cireea

#1 Det lät fantastiskt, var i landet bor du som kan odla vindruvor? Gör du det ute fritt eller i ett växthus? Skrattar

Här har det regnat hela dagen, riktigt ruskigt ute. Fryser

Anmäl
2019-09-27 15:09 #3 av: JMW

Jag bor uppe i nordöstra Småland. Mellan Vimmerby och Västervik. Jag har rankan mot en södervägg. De blir ju inte så jättestora men så himla goda. I år, liksom förra året, har det varit tokmycket druvor,

Anmäl
2019-09-27 15:11 #4 av: Cireea

#3 Vad intressant, jag har aldrig ens anat att vi kunde odla druvor i Sverige över huvudtaget. Har alltid sett det som att vi har för kallt klimat. 
Du kanske ska testa göra eget vin? Skrattar 

Anmäl
2019-09-27 15:12 #5 av: JMW

#4 Hade jag haft växthus så hade det varit ännu bättre. Fast att göra vin? Njä, enklare att köpa en färdig flaska. Gapskrattar

Anmäl
2019-09-27 15:31 #6 av: Cireea

#5 haha ja det har du rätt i GapskrattarMen själva processen kanske hade varit häftig att uppleva, om man tycker om sånt. Skrattar

Anmäl
2019-09-27 17:29 #7 av: MariaG

Här har det regnat en hel del idag.

/ Maria, värd på Sommar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.