Annons:
Etikettvinter
Läst 580 ggr
monstermash
9/17/19, 12:01 PM

När brukar snön komma hos er?

I Värmland har årets första snö kommit (länk). Ovanligt tidigt i år men det fick mig att börja fundera, när brukar snön komma till er?

Annons:
flocken
9/17/19, 12:02 PM
#1

Jadu. Så olika. Om vi ens får någon.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Cireea
9/17/19, 12:12 PM
#2

Det är lite olika, ibland kommer den tidigt i oktober men ibland inte förrän i december. 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

JMW
9/17/19, 4:40 PM
#3

Säjer som flocken, så olika. Samma nästan då jag vet att flocken och jag inte bor så förfärligt långt från varandra.

tlover
9/17/19, 5:00 PM
#4

Olika men skulle gissa att snittet är vid oktober. Vi har däremot 99-100% chans på snö på julafton (min mormor har varit med om det en gång och hon är 90)

l'm back

flocken
9/17/19, 5:12 PM
#5

#3 får vi snö kommer det i februari 😄 o regn julafton. Men vi ska inte bli så långt ifrån varandra. Men var vet jag inte.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Soligajag1
9/17/19, 5:27 PM
#6

Hit kommer inte snön förrän November -December och sen  kommer det mer i Januari . 🙂

HH 🙂

Annons:
monstermash
9/24/19, 7:46 PM
#7

#4 Ni har alltså i stort sett aldrig snö på julafton eller missförstår jag dig då?

flocken
9/24/19, 8:24 PM
#8

Snö på julafton? Snarare regn.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

tlover
9/24/19, 10:02 PM
#9

#7 tvärtom. Vi har alltid snö på julafton. Min mormor (90 år) har varit med om en jul utan snö däremot.

l'm back

monstermash
9/24/19, 10:18 PM
#10

Jaha. Ja, det fattas ett "inte" så blev ologiskt att ni har snö varje år, ändå har din mormor bara upplevt det en gång på 90 år. Då hänger jag med.

Cireea
9/25/19, 5:29 PM
#11

Jag har varit med om tre jular där det varit ingen eller minimal snö och mest is. Alla tre gånger vid kusten i Norrland. 

För mig känns julen inte riktigt rätt utan snö, vill gärna att det ska snöa stora flingor under julafton också. Det är så mysigt! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: