Annons:
Etikettvinter
Läst 403 ggr
Cireea
9/12/19, 12:52 PM

Börja planera jul..

Nu är det visserligen bara september, men jag har alltid lärt mig att vara ute i god tid när det kommer till att planera. Jag och sambon har redan börjat göra upp planer inför jul, verkar som att vi kommer ta en roadtrip till norra Sverige för att fira både jul och nyår med min familj. 

Har ni börjat planera inför jul? 
Har ni köpt några julklappar än?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
flocken
9/12/19, 1:33 PM
#1

Inget planerat än. Men jag o yngsta sonen har pratat om allt vi brukar göra. Baka pepparkakor, lussebullar. Jul musik, jul saker. Allt mys. " åh mamma jag längtar"

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Cireea
9/12/19, 1:47 PM
#2

#1 Vad mysigt! 
Vi har också några traditioner, som att alla hjälps åt att klä julgranen och lägga alla klappar under den, alltid den 23 december. Då har vi härlig julmusik i bakgrunden. 

Vi har en liten "tävling" om att inte försöka förstöra någon julgranskula när vi klär granen😃 Tror vi lyckats dom senaste åren.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Carmarino
9/12/19, 1:57 PM
#3

Har inte planerat så mycket, men tänker på julen en hel del året om. Kanske inte så konstigt eftersom jag är värd för Julen iFokus. 😃

Däremot har jag börjat fundera på vad jag ska baka till jul, men det brukar sluta med att planerna vida överstiger vad jag sedan orkar/hinner med. 🥵


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

flocken
9/12/19, 2:02 PM
#4

Dagarna innan /när tillfälle finns samlas min familj, svåger, svärmor o vår xtra familj, som egentligen är vår bästa vän med barn. Då blir vi 10 st. Då bakar vi pepparkakor m barnen o vi vuxna gör något annat pyssel. Hittills har vi gjort choklad hus o gjort blockljus. Gör skinka, lägger in sill, klär granen, dricker glögg. Full fart från tidig morgon till sen kväll. Helt underbart men oj vad trött man är sen

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

JMW
9/12/19, 3:11 PM
#5

Kanske inte direkt något för julen men jag har börjat med tillklippning av de tomtarna jag syr. Har fått löfte av caféägaren här att få ställa dit för att ev sälja. Börjat bläddra på Pinterest. Tänkte mig att göra en eller fler granristomtar. Såna där lite större som kan stå vid dörren.

Cireea
9/12/19, 3:29 PM
#6

#3 Ja det är svårt att planera vad man ska baka.
Hemma hos mina föräldrar slutar det med att vi får äta ihjäl på diverse kakor under julen 😂 Sen finns det kvar långt långt efteråt också. 

#4 Låter helt underbart även om man garanterat blir helt utmattad av allt stök. 

#5 Nog är det inför julen kan man tycka, låter jättemysigt. Har du lust att visa upp dina verk någon gång? 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
JMW
9/12/19, 4:15 PM
#7

#6 Det kan jag absolut göra. Ska leta fram bild.

JMW
9/12/19, 4:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Hittade. Tänkte att jag skulle göra det nu annars glömmer jag…

Cireea
9/12/19, 4:22 PM
#9

#8 Supersöta! 😍Säljer du?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

flocken
9/12/19, 4:33 PM
#10

#8 åh så fina. Finns det möjlighet att köpa?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Soligajag1
9/12/19, 5:00 PM
#11

Har inte börjat planera nånting alls till Jul , 😱 tycker nog att det är lite tidigt .

HH 🙂

Cireea
9/12/19, 5:02 PM
#12

#11 Då kan du vara lugn med att det är flera månader kvar 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Soligajag1
9/12/19, 5:04 PM
#13

#12 Funderar på att ta en kryssning då , slippa alla Julbestyr ! Har åkt på det förut och det va så skönt att åka bort över Julen ! 😀

HH 🙂

Annons:
Emo
9/12/19, 5:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Här är en länk till en del julpynt, som är lätta att göra:

https://parlpyssel.ifokus.se/articles/50b9a0bbd4ebea0b26002681-lattgjort-julpynt-av-prp

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

JMW
9/13/19, 7:39 AM
#15

#9 #10 Jag får återkomma. Vet inte hur många jag hinner göra för jag har så extremt mycket jobb men visst kan ni få köpa i så fall. 🙂

Upp till toppen
Annons: