höst

När är det höst för dig?

2019-08-15 12:50 #0 av: monstermash

Augusti är en månad som påminner mig mycket om att hösten är på väg även om jag inte räknar det som en höstmånad, antagligen från när man gick i skolan och höstterminen började i augusti.

När är det höst för dig? 1:a september, när löven börjar skifta, när det är höst meteorologiskt...? 

Vill du se valpbilder så titta gärna på min instagram.

Anmäl
2019-08-15 20:14 #1 av: MariaG

Höst är det när löven börjar skifta färg, tycker jag.

/ Maria, värd på Sommar

Anmäl
2019-08-15 21:18 #2 av: Soligajag1

Höst är det när höstlöven faller ner på marken, löven virvlar runt , det blåser !
Då är det höst för mig .
Sedan kan det vara en stark sol
☀️ och löven är så färggranna!

HH Glad 

Anmäl
2019-08-16 07:51 #3 av: MonicaLagerquist

Tidigast i september.

Augusti är en sensommar månad.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2019-08-16 09:53 #4 av: Cireea

Jag tänker mig alltid att september är en höstmånad Glad Förra året, när sommaren var så het att träden knappt fick vatten, skiftade en del träd färg på löven väldigt tidigt. Vissa redan i slutet av juli eller början av augusti. Därför känns det inte helt rätt att alltid tänka att lövens färgbyte innebär höst. 

FilmGuldhamster, HamsterLitteratur,  Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning

Anmäl
2019-08-16 10:48 #5 av: Mooniq

Höst - när det regnar på tvären och löven faller och det blir mörkt.. riktigt mörkt på kvällarna.. så nångång i september tror jag att jag börjar tycka att det går utför mentalt.. 

Mina sämsta månader på året är  december och januari - äter rejält med  D-vitamin sen många år tillbaka sept- april och det hjälper otroligt bra. 

Älta inte problem - skapa lösningar!! FunderarSkrattar

Anmäl
2019-08-19 09:27 #6 av: Maria

Augusti är för mig sensommar. Hösten börjar i september.

/Maria

Anmäl
2019-08-21 08:39 #7 av: Anonymos

September, oktober och november är höstmånader för mig. Samtidigt kan ju september vara en fin månad där sensommaren kan vara tillbaka! Det hela ligger lite i hur löven skiftar i färg och vädret i allmänt är. Skämtar
Mina föräldrar är tråkiga och säger att hösten redan är här i augusti och de då plockar in utemöblerna. Då får man ångest på hög nivå!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.