Annons:
Etiketthöst
Läst 288 ggr
monstermash
8/15/19, 12:50 PM

När är det höst för dig?

Augusti är en månad som påminner mig mycket om att hösten är på väg även om jag inte räknar det som en höstmånad, antagligen från när man gick i skolan och höstterminen började i augusti.

När är det höst för dig? 1:a september, när löven börjar skifta, när det är höst meteorologiskt…?

Annons:
MariaG
8/15/19, 8:14 PM
#1

Höst är det när löven börjar skifta färg, tycker jag.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Soligajag1
8/15/19, 9:18 PM
#2

Höst är det när höstlöven faller ner på marken, löven virvlar runt , det blåser ! Då är det höst för mig . Sedan kan det vara en stark sol ☀️ och löven är så färggranna!

HH 🙂

MonicaLagerquist
8/16/19, 7:51 AM
#3

Tidigast i september.

Augusti är en sensommar månad.

Stolt ägare till fem La permer

Cireea
8/16/19, 9:53 AM
#4

Jag tänker mig alltid att september är en höstmånad 🙂 Förra året, när sommaren var så het att träden knappt fick vatten, skiftade en del träd färg på löven väldigt tidigt. Vissa redan i slutet av juli eller början av augusti. Därför känns det inte helt rätt att alltid tänka att lövens färgbyte innebär höst.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Mooniq
8/16/19, 10:48 AM
#5

Höst - när det regnar på tvären och löven faller och det blir mörkt.. riktigt mörkt på kvällarna.. så nångång i september tror jag att jag börjar tycka att det går utför mentalt.. 

Mina sämsta månader på året är  december och januari - äter rejält med  D-vitamin sen många år tillbaka sept- april och det hjälper otroligt bra.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
8/19/19, 9:27 AM
#6

Augusti är för mig sensommar. Hösten börjar i september.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Anonymos
8/21/19, 8:39 AM
#7

September, oktober och november är höstmånader för mig. Samtidigt kan ju september vara en fin månad där sensommaren kan vara tillbaka! Det hela ligger lite i hur löven skiftar i färg och vädret i allmänt är. 😉
Mina föräldrar är tråkiga och säger att hösten redan är här i augusti och de då plockar in utemöblerna. Då får man ångest på hög nivå!

/Anonymos

Soligajag1
8/21/19, 9:19 AM
#8

#7  Det är samma här .  Ja, det är trist att plocka in utemöblerna redan . I Oktober kanske jag plockar in dem .  Det är ju så , vi är alla olika , tänker olika , 🤫 När jag va hos pappa igår på ålderdomshemmet där han bor och hälsade på .  Min bror kom oxå dit , vi va väl lite högljudda , spelade kort / poker, skrattade och hade kul .  

Då kom en utav personalen och sa till på ett "fint sätt" : hej hej , , hör att ni har roligt härinne ,  😂ja, vi spelar kort sa min bror , jag stänger till dörren här sa personalen och gick iväg. 

Varför kan man inte säga :  Hejsan ,  Vad kul för Kalervo , eran pappa att ni är här och hälsar på honom , spelar kort .  Men , ni får gärna  stänga till dörren , för det finns boenden som vill vila.   😕Jag kan säga såhär , pappa livar upp hela avdelningen med sina skämt och sitt sätt att vara . Alla älskar honom! ❤️ men det finns "alltid" såna surkart som inte vill göra nåt.

HH 🙂

Upp till toppen
Annons: