Annons:
Etikettsommarsnack
Läst 300 ggr
Soligajag1
8/15/19, 8:00 AM

Godmorgon Torsdag den 15 Augusti

Godmorgon på er allihopa! 🙂 

Hoppas ni har sovit gott och har en härlig frukost , antingen i köket eller kanske på altanen , i trädgården . 🙂 njuter av en kopp kaffe själv . 

Sedan försöker jag inte låta tankarna flyga iväg utan ta vara på denna stund nu.  Hur gör ni ? 

Har ni eran dag planerad med olika aktiviteter  så ni redan vet vad som ska hända ?    Kaffet smakar gudomligt . 👍

Poesin ger oss så mycket mer . .

Lyriken är den som fångar oss poeter 
att ge ut våra alster på 
detta sätt. 

Med ord och olika former av meningar 
kan det bli en skapelse utav 
dess like. 

Huvudet exploderar av alla dessa kaskader av 
ord, huller om buller. 
Vill ut på detta ark i skrivandets tecken. 

Tar en promenad i rask takt, 
ser mig omkring och 
genast faller allt på plats. 

Måste sätta mig vid tangenterna igen, 
nu kommer åter alla ord i rätt ordning. 

Känns detta igen ?? 
Eller är det bara i mitt huvud som poesin 
svämmar över ibland. . i kaos!! 

Soligajag1 

( Bilderna från Pixabay) 

Morgonnjutningen

HH 🙂

Annons:
monstermash
8/15/19, 11:25 AM
#1

God morgon!

Jag har haft några jobbiga dagar bakom mig men idag känns det bättre. Ska ta en lång dusch, eller kanske till och med ett bad, och fixa lite här hemma. Ikväll får vi besök så kanske slänger ihop en sockerkaka om jag får tid. 

Jag planerar nästan alltid upp vad jag ska göra följande dag, sedan beror det på dagskicket om jag genomför allt eller inte. Skulle nog inte klara mig utan min kalender. Hur gör du?🙂

Cireea
8/15/19, 12:43 PM
#2

Jag planerar inte alltid, och inte allt för mycket. För min del är spontana beslut och att bara låta saker ske trevligare än att ha ett fast schema över vad som ska göras. Vissa saker planeras in såklart, men långt ifrån allt. 🙂

Just nu har jag en tuff period och jag känner inte för någonting..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

monstermash
8/15/19, 12:48 PM
#3

#2 Då är vi två. Jag har inte fått tummen ur att göra något vettigt av den här dagen ännu, även om jag verkligen skulle behöva.

Cireea
8/15/19, 12:52 PM
#4

#3 Sånt är verkligen jobbigt! 
Jag har prov i sommarkusen imorgon och jag känner noll motivation, har knappt orkat lyfta en kursbok på en vecka. 😕 Det är längesen jag haft sådana här perioder och trodde det var en del av det förflutna.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

monstermash
8/15/19, 12:54 PM
#5

#4 Usch, förstår hur du känner, vilken dålig timing att få en dålig period! 😐 Hoppas provet går bra imorgon trots allt. Det sägs ju att man inte ska plugga för nära ett prov heller så det kanske går bra för dig ändå.

Cireea
8/15/19, 1:17 PM
#6

#5 Tack, det hoppas jag också! 🤗


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
monstermash
8/15/19, 9:00 PM
#7

Hur var eran torsdag?

Min blev lite stressig men det löste sig. Hann med allt som skulle göras iallafall, och fick aldrig gäster utan åkte dit istället. 🙂 Imorgon blir det jobb för första gången på 3 mån…

Soligajag1
8/15/19, 9:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

# 7 Min Torsdag har varit så mysig och rolig , lagar lite matlådor åt kompisar för en liten peng , + att jag bakar bullar . Tog en fika på Biblan med vänner . 😀☕️☀️ satt i solen , handlade , Cyklade hem , kom in till förväntansfulla katter som jamade av glädje när jag kom hem! 😻😻😸👍 Gav dem mat och värmde lasagne åt mig . Satt mig ute på balkongen i solen med kaffet ☕️☀️ njöt . . La ut min annons på Instagram , ska ha Loppis den 7 September i lokalen här! Ska bli kul! 😀❤️☕️

HH 🙂

Soligajag1
8/15/19, 9:10 PM
#9

#7 Skönt att ’stressen’ löste sig ! 😀👍

HH 🙂

monstermash
8/15/19, 9:49 PM
#10

Det låter som du haft en underbar dag. Jösses så du bakar!! Dina bullar blir alltid så stora och ser så goda ut har jag noterat 😃 Jag fick en massa äpplen idag så i helgen ska jag baka äpplepaj. 

Vad har du för katter?

Soligajag1
8/15/19, 9:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

#10 Tack så mycket ! 😀 Mina älskade kissar är utav blandras , men jag börjar fundera vilken sort ?

HH 🙂

Soligajag1
8/15/19, 9:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Den andra , Dem är bröder , 11 år ,

HH 🙂

monstermash
8/15/19, 9:58 PM
#13

Det ser ut som vanliga bondkatter. Så söta. 🙂

Annons:
Soligajag1
8/15/19, 10:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

# 13 Tack ! Jag håller med dig , ( så jag har nog blivit lurad , när jag köpte dem) Men strunt samma , dem är så goa’ o mysiga! 😀😻

HH 🙂

monstermash
8/15/19, 10:08 PM
#15

Vad sa säljaren att dem var då?

Soligajag1
8/15/19, 10:10 PM
#16

#15 Siames o Norsk skogskatt ,

HH 🙂

monstermash
8/17/19, 8:45 PM
#17

Ser ingen av raserna i dem tyvärr, men söta är dem :)

Soligajag1
8/18/19, 5:31 AM
#18

#17 Tackar ! Ja , jag är glad åt mina gos kissar ! 😻😻 Ha en fin Söndag ! 😀

HH 🙂

Upp till toppen
Annons: