Annons:
Etiketternöjenaktiviteter
Läst 320 ggr
Skogsväsen
2019-08-05 12:01

Göra när det regnar?

Jag och min vän ska cykla någonstans i Sverige (det är planen) men det ska regna i stort sätt varje dag. 

Har ni några tips på vad man kan göra/tänka på under dessa omständigheter lite generellt? :)

Om du vill skriva av dig till någon så finns jag här. 

Annons:
Cireea
2019-08-05 13:22
#1

Några tips när det kommer till klädsel kan det vara bra med skoskydd samt en jacka eller väst som är vindtät. Kan vara skönt med armvärmare eller knävärmare också.
Regnar det väldigt mycket kan man ha ett skydd för att täcka hjälmen samt glasögon för att hålla vatten borta från ögonen, nu hoppas jag att ni slipper ösregn. 

Ha på er tajta kläder, du börjar lätt frysa om du har vida kläder och det blåser.
Du kommer bli blöt oavsett, antingen genom vatten eller din egen svett. 

Viktigt att tänka på är att underlaget blir halt!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Sindri
2019-08-05 14:48
#2

Jag tycker cykelregnponcho är en bra grej om det regnar. Det är läskigt att bli blöt om byxknäna.
Viktigt att tänka på är också regnskydd till ryggsäckar/cykelväskor - inte kul att packa upp blöta grejor.

monstermash
2019-08-05 16:31
#3

Se till att hålla packningen så torr som möjligt. Lägg det ömtåliga (och möjligtvis kläder så ni har torrt ombyte) i plastpåsar om du inte är säker på att väskan står emot regnet.

Skogsväsen
2019-08-11 08:27
#4

Tack alla för era svar! ❤️ Det regnade bara sista dagen lyckligtvis och då hade jag med mig mina regnbyxor tack vare er och det var perfekt. (+ regnjacka)

Om du vill skriva av dig till någon så finns jag här. 

Soligajag1
2019-08-11 09:39
#5

#4  Jag måste oxå inhandla ett par regnbyxor och jacka ., 

Jag har det på mig när jag promenerar till jobbet, Skönt att gå tycker jag. 🙂

HH 🙂

Skogsväsen
2019-08-18 09:53
#6

#5 ja det är fantastiskt! :D Mina är ett regnställ som jag köpte till en islandsresa. :)

Om du vill skriva av dig till någon så finns jag här. 

Annons:
Upp till toppen
Annons: