Annons:
Etikettsommarsnack
Läst 225 ggr
Cireea
8/3/19, 11:41 AM

God förmiddag 3 augusti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hoppas alla har en fantastisk sommar och njuter för fullt! 

Efter den intensiva värmen har det blivit mer normala temperaturer här, vilket känns underbart både för mig och hundarna. ☀️ Idag blir det en tripp till djurbutiken för min del, måste köpa lite goda grisöron till hundarna. 

Vad har ni för er en dag som denna?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
flocken
8/3/19, 1:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Solen skiner och fläktar lätt. Perfekt. Har riktig svår värk. Så försöker vila så mkt jag kan. Blev en tripp till djuraffären för inköp av halsband, koppel, små tuggben, säng o leksaker till valpen sigge som kommer om 2 v. Vi som alltid har v haft hundar i 50 kg klassen har inga saker till en liten bc valp på 8 v. Nåja han är ingen ren border collie.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Cireea
8/3/19, 2:11 PM
#2

#1 Krya på dig, hoppas värken går över! 

Men vilken härlig liten sötnos ni kommer få hem 😍 Vad har ni haft för raser förr?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

flocken
8/3/19, 3:16 PM
#3

#2 vår senaste, dexter, som fick somna in för 1,5 v sedan var leonberger /amstaff. 52 kg. Blev 3,5 år. Innan dess, Axel. Amstaff /schäfer /rottweiler /border collie, 52 kg. Blev 8 år. Innan dess, diva. Schäfer /dobberman/golden 36 kg. Dexter o axel var 6 mån när de kom hit. 3dje resp 4de hemmet. Diva var 6 år när hon kom hit. Så stora hundar. Nu har vi bytt helt. Något mindre o smidigare.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Cireea
8/3/19, 6:34 PM
#4

#3 Oj, bara 3,5 år? Vad hände? 😕
Hur fungerade det när hundarna var så brett blandade?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

flocken
8/3/19, 6:54 PM
#5

#4 han slet av vänster korsband bak o höger var även det påväg att brista. Så fanns inte mkt att göra. Trots dessa konstiga blandningar var de toppen hundar. Axel utbildade jag så han gick som min service hund. Öppnade lådor, skåp. Hämtade saker. Hjälpte mig när jag ramlade, hjälpte mig över diken osv Hade aldrig koppel. Dexter hade posttraumatisk stress. Gick oftast lös men hade stora problem med sina rädslor. Har alltid tagit de hundar ingen annan velat ha. Så blir en upplevelse med en valp vi kan föra rätt i livet från början.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Cireea
8/3/19, 6:59 PM
#6

#5 aj aj aj, det hade inte gått att operera? 😕

Vad härligt, det blir ju så lätt fel när det blandas lite "hur som helst". Vissa raser fungerar ju toppen tillsammans men vissa kan bli helt knasigt.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
flocken
8/3/19, 7:17 PM
#7

#6 ena kliniken ville det. Men vi gick till vår favorit vet o han avrådde det. Hade varit en omöjlig operation som hade slutat med 2 söndriga bakben o en 52 kg hund som inte kunde gå. Så han fick somna in. Älskar vår vet som tänker förnuftigt och alltid på hundens bästa. Inte på pengar eller "vad man ska göra". Som han säger, en hund vet inte hur länge den lever. Bara varför den inte kan /får göra det sen brukar. O vi som är så aktiva. Dexter blev deprimerad inom en vecka o hans rädslor blev värre än på länge

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Cireea
8/3/19, 7:30 PM
#8

#7 Ja, då var det helt klart ett förnuftigt och bra beslut. För hundens bästa. 
Vi har ju en valp som dragit av ett ledband i framtassen. Såg ut som att vi behövde steloperera leden men veterinären ansåg att det finns goda möjligheter att kroppen reparerar sig själv. Så nu går hon i skena och bandage. 

Jobbigt för den lilla men jag hoppas att vi kan rädda hennes rörlighet i frambenet.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

flocken
8/3/19, 7:40 PM
#9

#8 åh vad jobbigt. Hoppas det går bra. Var fruktansvärt att se dexter så skadad. En riktig mardröm. Nu har vi verkligen bytt ras och storlek på hund. Vi älskar stora hundar. Men orkar inte mer. Nu hoppas vi sigge tar fram lusten o glädjen med hund igen. Vad är livet utan hund? Vi känner uppfödaren sen skolan. Mannen har gått i samma klass som min man och jag har känt honom sen liten. Så känns så bra

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Cireea
8/3/19, 11:40 PM
#10

#9 Ja det hoppas vi också, det är verkligen jättejobbigt att se en kär familjemedlem ha det tufft. 😕 Ja livet utan hund vore otänkbart! 

Hoppas ni kommer trivas med den mindre rasen


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: