Annons:
Etikettsommarsnack
Läst 270 ggr
Soligajag1
2019-07-31 07:04

Godmorgon Onsdag den 31 Juli

Solen skiner och jag med  den . Härliga sol ☀️ 

Eller har ni alla människor tröttnat på den redan ?  

Ska traska iväg till arbetet där jag ska baka en fin kaka och sedan sätta mig ute i solskenet en stund medans kakan gräddas. 

Tar en bild på den och lägger ut den i "bakverk" sen ! 🙂

Vad ska ni pyssla med denna dag ?  🙂 

Berätta gärna och lägg in en bild ! 🙂

Soligajag1  ☀️

HH 🙂

Annons:
monstermash
2019-07-31 12:07
#1

God morgon!

Härligt med sol! Här är det mulet och drygt +16. Imorgon blir det lite varmare igen. 🙂 

Tröttnar du aldrig på att baka? Bakar du på fritiden också? 

Jag ska träna hunden lite, och eventuellt ta en skogspromenad - sedan får vi se. Jag blev lite sugen på att baka nu när du tog upp det så kanske slänger ihop något sedan…

Soligajag1
2019-07-31 13:11
#2

Hejsan #1  , tog ingen bild  på baket .

Nej , jag kan baka hela dagarna , men måste göra det mellan gästerna eftersom jag är ensam på jobbet , bara konst /länsmuseets  personal och dem har ju eget jobb att ta hand om.  

Bakar på fritiden då  o då ( har Loppis då ) tycker det är skoj!

HH 🙂

MariaG
2019-07-31 13:55
#3

Idag har det blivit städning i sovrummet. Behövdes. Och så håller jag på med tvätten.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

monstermash
2019-07-31 14:11
#4

#2 Där ser man. Kul att jobba med något man gillar :-)

#3 Jag har aldrig förstått mig på det här med att dela upp städningen så, då blir man ju aldrig klar, när alla rum är gjorda är det ju dags att börja om… Känns det inte så för dig? Någon särskild anledning till att du delar upp det? :-)

MariaG
2019-07-31 14:18
#5

#4 Blivit så främst över värmen, tycker det är jobbigt att städa mycket när det är varmt. Sen har jag problem med ryggen också. Gör jag för mycket, så får jag så fruktansvärt ont.
Så för mig passar det så här.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

monstermash
2019-07-31 14:35
#6

#5 Ja, det är klart, har man värk och liknande är det såklart en fördel att dela upp det. Skönt att vi alla kan göra på sättet som passar oss bäst.

Annons:
Cireea
2019-07-31 15:04
#7

Godeftermiddag säger jag! 

Vi har varit hos veterinären idag med lillvalpis, nytt bandage är på och vi ska tillbaka på fredag. 🥵 Jag har precis satt mig ner med en pizza för att få äta för första gången idag. 

Ingen sol idag, men det känns skönt efter den intensiva hettan. 
Dock varmt och skönt ute med dryga 20 grader.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

monstermash
2019-07-31 20:00
#8

Stackare. Hoppas valpen blir bättre snart! Måste vara svårt att hålla honom still och lugn med bandage?

Min har diarré, vaknade inatt och då hade hon gjort inne 3 gånger, i varsitt rum… Det hade hon i förrgår med, men igår var hon bra, så nu blir det nolltolerans på nya godissorten i några dagar för att se om det är det som är problemet. 😐 Ändå tacksamt att det är svalare ute när magen började krångla.. 🥵

Cireea
2019-07-31 21:28
#9

#8 Det är oerhört svårt att hålla henne lugn och stilla. Knappt sex månader gammal och måste ha strikt vila 😐 Det är inte kul alls kan jag säga, men hon är jätteduktig trots frustrationen som ibland uppstår. 

Vad jobbigt med diarré på din valp 😕 Har haft liknande problem med min äldre hund när hennes mage krånglade. Som tur har annat foder hjälpt oss att få mer stabilitet i hennes mage!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

monstermash
2019-07-31 22:56
#10

Det förstår jag verkligen, så frustrerande för alla inblandade :( 

Hon har haft det flera omgångar men får ändå inte känslan av att det är fodret.. Då borde hon vart kass i magen oftare, och det kommer alltid i samband med något annat, typ ätit något ute, nytt godis… Samma sak nu med - hon fick hundglass och nytt spannmålsfritt godis, dagen efter var magen kass. Suck. Får ta bort godiset och kolla om hon blir nå bättre, iom att det återkom idag efter att käkat godiset igen igår.. 😴

Cireea
2019-08-01 11:16
#11

#10 Min tik hade också så. Hon var inte kass hela tiden utan i samband med annat havererade magen. Dock var hennes avföring alltid i enorma mängder och ofta lite lösare än vad som är normalt. Sen när man gav godis eller annat så blev det diarré direkt. 😐 Hoppas du hittar vad som är felet så valpis slipper bli dålig i magen.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: