Annons:
Etikettförsta-hjälpen
Läst 285 ggr
MonicaLagerquist
7/25/19, 1:08 PM

Vätskeersättning

Vill bara påminna er om att ni ser till att få i er nog med vätska nu när det är så här varmt. Jag blandar till i en två liters flaska och den ska vara tom när det blir kväll. Mannen och jag delar på den. Sen dricker vi vatten också.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Cireea
7/25/19, 1:14 PM
#1

Jättebra tips!👍
Vätska är så otroligt viktigt när det är varmt ute. 

Vi köpte hem vätskeersättning redan tidigt i år, förra året tog allt slut så vi bunkrade upp för säkerhetsskull. Nu känns det som ett bra val! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Sindri
7/25/19, 1:41 PM
#2

Räcker att ta en nypa havssalt då och då till vattnet. Jag har i en liten burk som det varit vaniljpulver i - smakar gott 👍

Zadeira
7/25/19, 1:57 PM
#3

Jag tycker det är så svårt att få i mig vanligt kranvatten, så jag har köpt en kolsyremaskin och bubblar två flaskor på morgonen som ska vara slut på kvällen. Vill jag variera köper jag en två-liters kolsyrat mineralvatten.

Cireea
7/25/19, 2:15 PM
#4

#2 Smart! 

#3  Ja, jag har också svårt att få i mig vanligt kranvatten ibland. Då kör jag också på kolsyrat, gärna med några citronskivor! 👍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Soligajag1
7/25/19, 2:45 PM
#5

Jag gör i ordning kannor med kallt vatten med is i och citron skivor , läskande ! 😀👍

HH 🙂

Zadeira
7/25/19, 4:04 PM
#6

Tror många glömmer bort att om man dricker mycket vatten och svettas är det viktigt att fylla på med salter och mineraler också! Det räcker inte bara med vatten.  Man kan köpa på apoteket eller göra egen.

Annons:
Sindri
7/25/19, 6:13 PM
#7

Därför är flingsalt bra.

MonicaLagerquist
7/25/19, 7:31 PM
#8

Jag gör egen vätskeersättning 3 msk socker 11/2 tsk salt saft och 1 dl saft och nio dl vatten.

Stolt ägare till fem La permer

MonicaLagerquist
7/25/19, 7:32 PM
#9

Vi har kolsyramaskin men när det är så här varmt räcker det inte med att dricka vatten.

Stolt ägare till fem La permer

monstermash
7/25/19, 8:12 PM
#10

#6 Jätte viktig input! Jag har en vän som hinkar i sig vatten, även när det inte är så varmt - det märks enorm skillnad på hur bra han kan hantera värmen beroende på ifall han får i sig salt eller inte.

Cireea
7/25/19, 9:03 PM
#11

#6 Mycket viktigt att tänka på 👍
Då är vätskeersättning bra.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Sindri
7/25/19, 11:43 PM
#12

Jag är tveksam till socker i vätskeersättning. Använder aldrig det och det är heller inte nödvändigt för vätskebalansen i kroppen om man inte är beroende av mycket kolhydrater. Tycker socker torkar ut.
Jag har fått dropp utan glukos och det gick hur bra som helst.

Upp till toppen
Annons: