första-hjälpen

Vätskeersättning

2019-07-25 13:08 #0 av: MonicaLagerquist

Vill bara påminna er om att ni ser till att få i er nog med vätska nu när det är så här varmt.
Jag blandar till i en två liters flaska och den ska vara tom när det blir kväll. Mannen och jag delar på den. Sen dricker vi vatten också.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2019-07-25 13:14 #1 av: Cireea

Jättebra tips!Tummen upp
Vätska är så otroligt viktigt när det är varmt ute. 

Vi köpte hem vätskeersättning redan tidigt i år, förra året tog allt slut så vi bunkrade upp för säkerhetsskull. Nu känns det som ett bra val! Skrattar

FilmGuldhamster, HamsterLitteratur,  Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning

Anmäl
2019-07-25 13:41 #2 av: Sindri

Räcker att ta en nypa havssalt då och då till vattnet. Jag har i en liten burk som det varit vaniljpulver i - smakar gott Tummen upp

Anmäl
2019-07-25 13:57 #3 av: Zadeira

Jag tycker det är så svårt att få i mig vanligt kranvatten, så jag har köpt en kolsyremaskin och bubblar två flaskor på morgonen som ska vara slut på kvällen. Vill jag variera köper jag en två-liters kolsyrat mineralvatten.

Anmäl
2019-07-25 14:15 #4 av: Cireea

#2 Smart! 

#3  Ja, jag har också svårt att få i mig vanligt kranvatten ibland. Då kör jag också på kolsyrat, gärna med några citronskivor! Tummen upp

Anmäl
2019-07-25 14:45 #5 av: Soligajag1

Jag gör i ordning kannor med kallt vatten med is i och citron skivor , läskande ! 😀👍

HH Glad 

Anmäl
2019-07-25 16:04 #6 av: Zadeira

Tror många glömmer bort att om man dricker mycket vatten och svettas är det viktigt att fylla på med salter och mineraler också! Det räcker inte bara med vatten.  Man kan köpa på apoteket eller göra egen.

Anmäl
2019-07-25 18:13 #7 av: Sindri

Därför är flingsalt bra.

Anmäl
2019-07-25 19:31 #8 av: MonicaLagerquist

Jag gör egen vätskeersättning 3 msk socker 11/2 tsk salt saft och 1 dl saft och nio dl vatten.

Anmäl
2019-07-25 19:32 #9 av: MonicaLagerquist

Vi har kolsyramaskin men när det är så här varmt räcker det inte med att dricka vatten.

Anmäl
2019-07-25 20:12 #10 av: monstermash

#6 Jätte viktig input! Jag har en vän som hinkar i sig vatten, även när det inte är så varmt - det märks enorm skillnad på hur bra han kan hantera värmen beroende på ifall han får i sig salt eller inte.

Vill du se valpbilder så titta gärna på min instagram.

Anmäl
2019-07-25 21:03 #11 av: Cireea

#6 Mycket viktigt att tänka på Tummen upp
Då är vätskeersättning bra. 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.