Annons:
Etiketterbilderfilmer
Läst 353 ggr
Soligajag1
2019-07-23 12:42

Fåglar i naturen

Hittade en rolig bild på en fågel  hos mamma och pappa . 

Pappa och jag satt ute på balkongen o fikade , pappa har även satt en planka så pippi fågeln kunde komma o få lite bröd .🙂

Vilken fågel är detta ? Talgoxe kanske ( jag är dålig på fågelsorter så ni får gärna hjälpa mig , tack)  

Lägg gärna in någon bild på en fågel! Vore trevligt ! 

Det hör väl sommaren till ! 🙂👍

Soligajag1 ☀️

HH 🙂

Annons:
MariaG
2019-07-23 16:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Den här måsen hängde med länge över oss mellan Puttgarden o rödby.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Soligajag1
2019-07-23 16:27
#2

Vilken cool mås ! 🙂

HH 🙂

Åsa S
2019-07-23 19:57
#3

Liknar talgoxe ja . Tyvärr är inte bröd bra för fåglar de kan få missbildade fjädrar kallas änglavingar men nån gång ibland är ju ok. Havregryn med lite olja på eller solrosfrön (funkar med skalade från skafferiet) är bättre. Har en rolig hackspettsunge som kommer varje morgon till fågelmataren med solrosfrön den är ergonomiskt utformad för fåglar men för mindre fåglar så han får vara lite akrobat. Han ser ut som en punkare med den där knallröda hjässan.

JMW
2019-07-24 08:31
#4

Jo som Åsa säjer så är det säkert en talgoxe. Håller med henne, bröd är inget vidare fågelfoder. Lägg ut små ostbitar istället. Jag köper solroskärnor på Ica Maxi. Det gillar de allra flesta fåglar. 

Vi har en hackspettfamilj. Mamma, pappa och nu två ungar. De var fyra från början men två har dessvärre flugit in i fönster och dött.

Soligajag1
2019-07-24 12:49
#5

#4 Tackar så mycket ! Köper solrosfrön på Ica imorn , + ost , 😀👍

HH 🙂

JMW
2019-07-24 14:03
#6

#5 Det är solroskärnorna du ska ha. Då slipper man skalen. 😉

Annons:
Soligajag1
2019-07-24 20:37
#7

#6 Ok , tack så mycket ! 😀

HH 🙂

Pingpongboll
2019-07-24 21:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Dom här kom till min balkong… av någon anledning hade en bit talg/fett hamnat på balkongen ( kanske från någon granne som grillat ute) Vilket kalas dom hade! Fåglarna alltså. Nu vet jag vad talgoxar gillar- talg!

If you bring forth what is within you, what you bring forth will save you. If you do not bring forth what is within you, what you do not bring forth will destroy you.
-Gospel of Thomas

Upp till toppen
Annons: