Annons:
Etiketterbadbadplatser
Läst 225 ggr
Eda
2019-07-18 15:06

Badplatser för rullstolsburna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I Rörelsehinder iFokus har jag redan skrivit om detta ämne, men jag tycker att det passar in på Sommar iFokus också! 

Flera badplatser har ramp ner till vattnet, men det är få som är försedda med lift. De tillgänglighetsanpassade utomhusbad jag känner till finns i Stockholm, Malmö, Göteborg och Halmstad. 

Mer om detta kan du läsa om i min blogg:  https://handikapptips.wordpress.com/2012/11/02/handikappbad/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Maria
2019-07-18 15:13
#1

Jag gissar att man behöver något slags medlemskap? Annars är väl baden "låsta"

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Eda
2019-07-18 15:28
#2

Det är lite olika på olika bad.
  
På Stora Sköndals bad gäller följande ”Du är välkommen tillsammans med din familj, annan närstående eller medhjälpare. Badkort för hela säsongen är kostnadsfritt. Har man inget synligt funktionshinder ska ett läkarintyg visas upp första gången. Badkortet gäller för dig som är funktionshindrad med familj. Kortet kvitteras ut hos badvakterna vid badet.”

På Lilla Amundöns handikappbad i Brottkärr söder om Göteborg krävs remiss om du inte har synligt handikapp.

Till de övriga utomhusbad jag skrivit om tror jag det är fritt fram för alla.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: