Annons:
Etikettsommarsnack
Läst 299 ggr
Calcifer
7/15/19, 2:59 PM

Utedass?

Okej, nu på sommaren är det ju många som åker ut till sina (eller hyrda) stugor. Hur känner ni inför tanken på utedass? 

Personligen avskyr jag det, inte egentligen pga lukten eller nåt sånt, utan för att jag har en så strulig mage och för att jag oftast vaknar kanske 2-3 gånger per natt för att kissa och då är det otroligt drygt om man måste gå ut i kylan och mörkret (beroende på vart man är såklart) för att använda dass.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
MonicaLagerquist
7/15/19, 3:03 PM
#1

Har inga problem med utedass. När vi hade stuga så fanns det bara utedass. Nattetid hade vi potta inne.

Stolt ägare till fem La permer

Calcifer
7/15/19, 3:05 PM
#2

Mina föräldrar har stuga med bara utedass. Jag avskyr att sova där. Över dagen går det bra men jag spenderar nästan aldrig natten där ute även om jag älskar allt med stugan och sjön och läget utöver det. Men dasset är lite avsides, i skogen, och är alltid fullt med spindlar och sånt och även på sommaren är det riktigt mörkt och jag ogillar det verkligen. Plus att har man en oberäknelig mage som jag är det kanske inte svinkul att klockan 3 på morgonen behöva spendera en timme på ett utedass med magknip med myggor och spindlar och sånt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
7/15/19, 3:13 PM
#3

Jag gillar inte utedass, avskyr att höra flugor och andra insekter surra runt där nere.. 🤮


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maria
7/15/19, 3:39 PM
#4

Alla mina somrar på landet har inneburit utedass.

Själva hade vi utedass vid vårt lilla sommartorp. Det var jättefint. Hög "fallhöjd" och vi kalkade efter varje användning. Vi  hade en liten kommod med handfat och vatten därinne och torkade blommor hängde i det lilla fönstret.

Hade man tur så kikade det inte en häst genom fönstret eftersom dasset gränsade till en stor sommarhage.😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

tlover
7/15/19, 3:58 PM
#5

Jag har väl inget emot utedass även om jag erkänner att det är lite spännande att gå på mormor och morfars utedass där det saknas "baklucka" som är riktad mot skogen och det är riktigt björnrikt där. Mygg är ju inte kul någonstans däremot men då är jag ju allergisk också

l'm back

Maria
7/15/19, 4:21 PM
#6

Ett av de vackraste utedassen jag använt finns i gästhamnen på den lilla ön Ramsö i Kosterskärgården. 

Där kan man sitta ifred med öppen dörr och se hela Kosterhavet som utsikt.😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Honestyisdead
7/15/19, 5:28 PM
#7

Jag avskyr utedass. Alltid fullt med spindlar! Och man måste ut från boendet för att göra sina behov. Inte så kul på natten i en stuga i skogen.

Åsa S
7/15/19, 7:13 PM
#8

Aldrig i livet utedass. När vi letade sommarstuga var ett viktigt kriterium att det fanns ett riktigt badrum med vattentoalett och dusch. Vi tittade på en massa stugor på hemnet och det var förvånande att se att det finns ganska många väldigt påkostade stugor som såg jättelyxiga ut men sedan läste man torrdass och utedusch då var det bara att scrolla vidare.

Eda
7/15/19, 8:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jag är inte så förtjust i utedass, men jag står ut!

Bilden är från von Echstedska gårdens utedass i Värmland, enligt beskrivning "Världens vackraste"!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: