Djur & Natur

Sova i tält

2019-07-15 14:56 #0 av: MonicaLagerquist

Att tälta hör sommaren till. Brukar du tälta?

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2019-07-15 14:57 #1 av: Calcifer

Nä. Alltså, jag har inga problem med en natt i tält eller så, men mer än så klarar jag inte. Mest för att jag är allergisk mot mygg och alltid blir så fruktansvärt biten att jag är täckt av sår sen resten av sommaren. Och sen även pga min insomnia som gör att medan andra snusar så gott i sina sovsäckar ligger jag vaken med ångest. 

"I think the problem with people like this is that
they're so stupid they have no idea how stupid they are."

Anmäl
2019-07-15 14:59 #2 av: fruktgumman

Det var minst 15 år sedan jag tältade

Anmäl
2019-07-15 15:02 #3 av: MonicaLagerquist

Jag älskar att sova i tält.
När jag var liten åkte vi på tältsemester. Sen när jag blev stor tältade jag tillsammans med min pojkvän.
Jag föredrar att skogstälta ogillar stora campingplatser.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2019-07-15 15:07 #4 av: Lillyrod

Som barn var det tält som gällde hela sommaren. Ett särskilt ställe där vi var mest hela tiden men sen kunde det bli någon resa iväg också. Tältet fanns alltid med.  Jag brukar säga att jag är uppväxt i tält med stampat jordgolv Skrattar

När mina barn var små blev det husvagn istället. Tyvärr har jag ingen kvar nu men älskar fortfarande camping.

Anmäl
2019-07-15 15:09 #5 av: Calcifer

Vi tältade också massor när jag var liten, då gillade jag det. Ofta på campingplatser men utomlands så det var ju spännande ändå. Nu kan jag som sagt spendera en natt i tält med vänner om vi t:ex har grillkväll och sådär och sen dagen efter åker hem. Då gör det inget om jag sover dåligt eller inte alls. Men en längre tid, nej tack.

"I think the problem with people like this is that
they're so stupid they have no idea how stupid they are."

Anmäl
2019-07-15 15:11 #6 av: Cireea

Det är några år sedan jag tältade sist. Jag tycker om att tälta, men inte för länge. Någon natt/några nätter räcker gott för min del. Glad

Sajter: FilmGuldhamster, Hamster, Litteratur,  Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning

Anmäl
2019-07-15 15:40 #7 av: Maria

Härligt.

Jag har tältat en del när vi paddlat men mest har vi sovit i vindskydd.

/Maria

Anmäl
2019-07-15 18:20 #8 av: Eda

Förr vandrade min man och jag i fjällen med tält och full packning, men nu blir det i stället dagsturer som också är trevliga.
Sist jag tältade var med barnbarnet på ön Grinda, men jag kan inte påstå att det blev så värst mycket sömn!

Anmäl
2019-07-15 22:49 #9 av: Cireea

#8 Det verkar som att du upplevt väldigt mycket, låter som att du har massa bra historier som du kan dra fram vid tillfälle Skrattar

Sajter: FilmGuldhamster, Hamster, Litteratur,  Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning

Anmäl
2019-07-16 07:27 #10 av: Farwuq

Tältade ute i naturen, det gjorde jag i början av 80-talet.

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.