Annons:
Etiketterdjurnatur
Läst 460 ggr
MonicaLagerquist
7/15/19, 2:56 PM

Sova i tält

Att tälta hör sommaren till. Brukar du tälta?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Calcifer
7/15/19, 2:57 PM
#1

Nä. Alltså, jag har inga problem med en natt i tält eller så, men mer än så klarar jag inte. Mest för att jag är allergisk mot mygg och alltid blir så fruktansvärt biten att jag är täckt av sår sen resten av sommaren. Och sen även pga min insomnia som gör att medan andra snusar så gott i sina sovsäckar ligger jag vaken med ångest.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

fruktgumman
7/15/19, 2:59 PM
#2

Det var minst 15 år sedan jag tältade

MonicaLagerquist
7/15/19, 3:02 PM
#3

Jag älskar att sova i tält. När jag var liten åkte vi på tältsemester. Sen när jag blev stor tältade jag tillsammans med min pojkvän. Jag föredrar att skogstälta ogillar stora campingplatser.

Stolt ägare till fem La permer

Lillyrod
7/15/19, 3:07 PM
#4

Som barn var det tält som gällde hela sommaren. Ett särskilt ställe där vi var mest hela tiden men sen kunde det bli någon resa iväg också. Tältet fanns alltid med.  Jag brukar säga att jag är uppväxt i tält med stampat jordgolv 😃

När mina barn var små blev det husvagn istället. Tyvärr har jag ingen kvar nu men älskar fortfarande camping.

Calcifer
7/15/19, 3:09 PM
#5

Vi tältade också massor när jag var liten, då gillade jag det. Ofta på campingplatser men utomlands så det var ju spännande ändå. Nu kan jag som sagt spendera en natt i tält med vänner om vi t:ex har grillkväll och sådär och sen dagen efter åker hem. Då gör det inget om jag sover dåligt eller inte alls. Men en längre tid, nej tack.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
7/15/19, 3:11 PM
#6

Det är några år sedan jag tältade sist. Jag tycker om att tälta, men inte för länge. Någon natt/några nätter räcker gott för min del. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Maria
7/15/19, 3:40 PM
#7

Härligt.

Jag har tältat en del när vi paddlat men mest har vi sovit i vindskydd.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Eda
7/15/19, 6:20 PM
#8

Förr vandrade min man och jag i fjällen med tält och full packning, men nu blir det i stället dagsturer som också är trevliga.
Sist jag tältade var med barnbarnet på ön Grinda, men jag kan inte påstå att det blev så värst mycket sömn!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Cireea
7/15/19, 10:49 PM
#9

#8 Det verkar som att du upplevt väldigt mycket, låter som att du har massa bra historier som du kan dra fram vid tillfälle 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Farwuq
7/16/19, 7:27 AM
#10

Tältade ute i naturen, det gjorde jag i början av 80-talet.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

sponny
7/19/19, 3:00 PM
#11

Tältade en massa som liten dels i scouterna och dels tillsammans med vänner när vi paddlade kanot eller bara cyklade ut på äventyr. Blir lite mindre numera men det brukar bli några nätter tillsammans med dottern varje sommar där vi tältar, fiskar och grillar korv.

Upp till toppen
Annons: