Annons:
Etikettermatdryck
Läst 386 ggr
MonicaLagerquist
2019-06-29 10:21

Bra sommarmat

Har ni något bra mattips som passar när det är varmt.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
kattöga
2019-06-29 10:31
#1

Couscous-sallad! Det finns mängder av härliga recept på couscoussallad på internet. Ät med t ex vit fisk eller annat som du tycker om, eller enbart salladen..

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Sindri
2019-06-29 11:27
#2

Jag brukar laga till mycket av sånt som går att äta kallt. T ex rostbiff, pajer, sallader, fransk potatissallad, kyckling, inkokt lax, gravad lax, rökt lax och annan rökt fisk, räkor med goda röror, fyllda ägghalvor. Gillar man sill är det ju bra mat. (om jag får tag på kravodlad).

En stor gazpacho är också härligt att ha i kylen, den mättar bra med en ostbit till.

Ikväll lagar jag en stor pizza, resterna kan man äta halvljumna, eller kalla om man vill.

Cireea
2019-06-29 12:07
#3

Jag brukar äta mycket sallad när det är varmt. Sallader kan man variera i all oändlighet och därför blir jag aldrig less på det. 

Sill är också gott, gärna som lunch eller liknande.  

Rostbiff med potatissallad, allra helst om man kan köpa färdig rostbiff ur charken. Då slipper man laga mat och kan bara njuta. Vilket är skönt i värmen. 

Jag gillar även att duka upp lite plockmat, där kan rostbiff och potatissallad ingå. Då kan jag även ha med olika rökta laxar, kall skinka, olika frukter och sallader. 

Av någon anledning så fungerar alltid grillat för mig även när det är varmt, då gör jag en härlig sallad till och gärna en potatissallad.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Sindri
2019-06-29 13:15
#4

Jag tycker pulled pork är gott kallt, har det ofta som matsäck när jag reser. Den sköter ju sig själv i ugnen, sedan har man mat för många dagar.

MonicaLagerquist
2019-06-29 17:59
#5

Vi äter sallad till lunch varje dag och sen behöver vi något lite stadigare på kvällen.

Stolt ägare till fem La permer

Cireea
2019-06-30 11:48
#6

Jag satt och googlade lite och hittade ett par recept som jag tyckte lät intressant, du kanske gillar dom också :

Varmrökt lax med sparrisskagen 

Matjes med rödbetor och brynt smör

Italiensk potatissallad med salami


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Soligajag1
2019-06-30 11:53
#7

# 6 Tack för recepten ! Mumsigt !! Ska jag testa ! 👍

HH 🙂

MonicaLagerquist
2019-06-30 11:59
#8

#6Tack det var många trevliga tips.

Stolt ägare till fem La permer

Cireea
2019-07-02 13:25
#9

Ett annat tips jag kom på är vinkokta musslor med härliga värmda baguetter till. Vi brukar göra eget persiljesmör som vi har på brödet.  🙂
Till det kan man med fördel ha några andra tillbehör som passar då man inte blir allt för mätt på enbart musslor.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

MonicaLagerquist
2019-07-02 16:06
#10

Gratinerad musslor blir det ikväll

Stolt ägare till fem La permer

Cireea
2019-07-03 12:59
#11

Tjälknöl är ju toppen, perfekt när det är varmt och mättande. 👍
Krävs inte så mycket ansträngning att tillaga heller utan sköter sig mest själv. 

Vi åt det igår och tänkte att jag måste skriva in det i den här tråden.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: