Annons:
Etikettermatdryck
Läst 389 ggr
Cireea
2019-06-13 13:52

Favoritmat

Inspirerad av vår andra tråd om favoritdryck under sommaren började jag såklart fundera över vilken mat som är favoriten under våra ljusa och varma månader.

Har ni någon speciell favoritmat på sommaren?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Soligajag1
2019-06-13 13:56
#1

Grillad kyckling med hemlagad potatis sallad ! 😀

HH 🙂

Cireea
2019-06-13 14:05
#2

Grillat känns lite som en självklarhet för min del och jag varierar gärna mellan olika grillade alternativ, allt från kött till grönsaker. 

Dock älskar jag sallader eller kallskuret när det är riktigt varmt ute. Allt för att slippa stå vid en varm grill eller framför spisen. Då är något lätt och kallt bäst! 

Sill, potatis och gräddfil med gräslök i tillhör också sommaren, mest runt midsommartider men det händer att jag äter det till lunch någon gång också.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2019-06-13 14:05
#3

#1 Supergott! 😍
Grillad kyckling kan jag äta vilken dag som helst, bara som den är eller i en kycklingsallad. Mums 🤤


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

JMW
2019-06-13 14:09
#4

Givetvis sill och potatis! Det har vi ätit en gång hittills, blir nog många gånger till. Gör en egen vitlöksmatjes som måste stå på bordet.

Sallader, massa sallader. Min coleslaw görs många gånger under sommaren.

Soligajag1
2019-06-13 14:24
#5

#4  Mums mums !! 

Tycker oxå   om coleslaw , imorn är det Fredag så det blir det imorn, + grillad fläskfilé , sallad med  + nybakat bröd, ( Tjejkväll)  

HH 🙂

flocken
2019-06-13 14:33
#6

Oj. Vi är grill fanatiker. Baconlindad sparris är en favorit. Olika sallader. Mkt potatis.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
tlover
2019-06-13 14:35
#7

Det mesta med vilda grönsaker som nässlor, svinmålla osv

l'm back

Upp till toppen
Annons: