Annons:
Etikettermatdryck
Läst 400 ggr
flocken
6/9/19, 6:31 PM

Favorit dryck

Nu när sommaren är här behöver man dricka mkt. Vad dricker ni helst? Något ni dricker för att lyxa till det?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
flocken
6/9/19, 6:34 PM
#1

Jag föredrar vatten. Vanligt eller med bubblor. Kan dricka någon zero läsk till mat. Ska jag lyxa till det tar jag gärna något glas vin, en cider. Men min absoluta favorit är rosa pantern. Tequila rose blandat med mjölk, en xtra skvätt vodka. Men inte så bra om man är törstig 😄

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

akvarium123
6/9/19, 6:48 PM
#2

Cola Zero är min favoritdricka🙂

tlover
6/9/19, 6:49 PM
#3

Te och te som svar på båda frågorna

l'm back

Lavine
6/9/19, 6:51 PM
#4

I går tog jag Ramlösa Fläder och hällde det  i ett snyggt glas med isbitar och några rejäla skvättar citron (ur flaska). Det var gott och är nog min nya favorit.

flocken
6/9/19, 6:55 PM
#5

#2 Fanta hallon zero är super. Fixar inte cola zero. #3 har du något bra recept på iste? #4 ramlösa Fläder är så god. Loka jordgubb /annanas är en favorit här

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Zadeira
6/9/19, 8:11 PM
#6

Dricker helst bubbelvatten av olika smaker och märken. Just nu för tillfället är dock favoriten Ramlösa Mango.

Dricker ibland någon cider om jag vill lyxa till det. Även där är favoriten för tillfället med smak av Mango.

Av "light-läskerna" är det Pepsi Max som gäller.

Annons:
tlover
6/9/19, 8:19 PM
#7

#5 ett gott te av bra kvalitet, gärna japanskt, som du lägger i kallt vatten i kylen i några timmar, sila och späd ev med mer vatten (sötat om det är ett måste, jag sötar i princip aldrig). Räkna med mer te än normalt ca 1-2 msk för 2 dl vatten. Men är det ett bra te kan du fylla på med mer vatten och låta det dra igen.

l'm back

tlover
6/9/19, 8:20 PM
#8

Jag dricker däremot även varmt te på sommaren

l'm back

tlover
6/9/19, 8:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Ett annat sätt jag dricker te på sommaren är att göra alkoholfria drinkar av te

l'm back

Cireea
6/9/19, 9:54 PM
#10

Jag dricker gärna kolsyrat vatten, men är det riktigt varmt föredrar jag iskallt vatten direkt från kranen. 

Iste eller en bra sangria dricker jag gärna för att lyxa till det! 
Favoriten är dock en riktigt god frysgrogg när jag vill lyxa till det. 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

MonicaLagerquist
6/10/19, 7:53 AM
#11

Kolsyrat vatten. Vill jag ha det lite mer festligt blir det med is och en citron gärna i ett vackert glas.

Stolt ägare till fem La permer

Carrosh
6/11/19, 8:42 PM
#12

Vatten. Ibland piffar jag till det med lite citron.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Soligajag1
6/12/19, 8:13 AM
#13

Vatten , iskallt med isbitar och en citronskiva i  eller apelsin . Släcker törsten bäst tycker jag .

HH 🙂

Annons:
JMW
6/13/19, 2:12 PM
#14

Jag kolsyrar mitt vatten och smaksätter ev med någon smaksättning. Det är nog det jag dricker mest. Dock inte kylskåpskallt. Har alltid en flaska stående på bänken.

Till det grillade tar jag gärna en kall öl.

Upp till toppen
Annons: