Annons:
Etikettsemesterboende
Läst 363 ggr
Cireea
2019-06-08 14:05

Sommarstuga

När jag växte upp brukade vi ibland under somrarna hyra en liten stuga några mil från min hemort. Stugan stod på en större gräsmatta omgiven av skogen vid vattnet, oerhört vackert och fridfullt. Det fanns inte någon el, vilket jag alltid uppskattade.  Maten la vi i en kallkälla som rann en bit bakom stugan och den tillagades på ett gasolkök som vi tog med oss. Det fanns en grillring och en båt minns jag också, vi fiskade mycket under vår semester där och grillade under kvällarna. En perfekt plats att spendera somrarna på.

Det finns många fina minnen från den stugan och jag tror nog hela familjen emellanåt önskar att stugorna fanns kvar för att hyra.

Har ni någon sommarstuga? 


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Carmarino
2019-06-08 14:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Vi hade sommarstuga fram tills jag var 16 år. Sedan skildes mina föräldrar och ingen av dem kunde behålla den, så den såldes. 😭

Min far byggde den med hjälp av släkt och vänner. Tror att han hittade ritningarna i någon tidning, och sedan modifierades de så att de skulle passa oss.

För mig var (är) det paradiset på jorden, och jag har många fina minnen från somrarna där.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MariaG
2019-06-08 15:57
#2

Vi har haft samma sommarstuga sen jag var liten. Först hade mormor och morfar den, det var de som byggde den (1980). Sen, för ca 10-15 är sen, kände de att de orkar inte med den längre plus körningen dit, så då tog vi över den.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

flocken
2019-06-08 16:42
#3

Sommarstuga/åretrunt boende. Vi delar sidan med min svåger. 3rok. Stor trädgård. Ute på en stor ö. Vi är där året om. På vintern eldar vi i kamin

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Cireea
2019-06-08 20:42
#4

#1 Nej vad tråkigt att den inte kunde stanna i familjen! 
Väldigt imponerande att din pappa byggde den, ser riktigt fint ut. 

#2 Vad härligt att ni tog över den! 

#3 Är det bara er stuga på ön eller finns det fler grannar? 
Måste vara härligt att ha det stället att kunna åka till.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

flocken
2019-06-08 21:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#5

#4 det finns några som bor där året om. Kan det vara 15 - 20 hus på ön typ. På sommaren är det alltid mkt folk. Enligt mitt tycke. Men eftersom vår gård är så stor o huset ligger i ena hörnet så kommer man ifrån folket bra

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Cireea
2019-06-08 21:56
#6

#5 Ser underbart ut! 😍
Vilket härligt ställe det måste vara!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
flocken
2019-06-08 22:10
#7

#6 brukar säga att det är som barnen i bullerbyn känsla

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Cireea
2019-06-08 23:04
#8

#7 Det kan jag tänka mig, blir lite avis! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Carmarino
2019-06-09 15:58
#9

#4 Ja, det var sorgligt att vi inte kunde behålla den. Fast såvitt jag vet är det samma ägare fortfarande, så de som köpte den har lyckats behålla den.

De har byggt om den lite, men den ser ändå ungefär likadan ut - åtminstone utifrån. Förutom att de har glasat in uterummet helt. Inuti ser det inte likadant ut, tror jag i alla fall. Har inte sett hur det ser ut inomhus sedan jag var där på besök för rätt många år sedan.

#7 Precis den känslan hade jag i vår sommarstuga. På den tiden var det grusvägar där, och det fanns en liten lanthandel någon kilometer bort. När vi gick dit och handlade så hade vi oftast en träskrinda med oss, för att transportera varorna i. Då kändes det som om vi var med i ett avsnitt av Barnen i Bullerbyn när vi gick barfota på grusvägen. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Åsa S
2019-06-13 14:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#10

Ja jag har sommarstuga och jag är där året runt det är bara 80-90min bilresa så vi åker ofta bara över helgen. Den ligger i ett sommarstugeområde med kommunalt vatten och avlopp och jag har 2 bofasta grannar + det finns en anställd som plogar snö och liknande vilket är skönt slippa. Det finns även en liten handelsbod på sommaren, dansbana, badplats etc. Vi började prata om sommarstuga för några år sedan och tittade på hemnet för att se vad kan kunde få inom det området vi tänkt oss och vi såg denna stuga och undrade om det låga priset, det var höst och kallt men vi åkte på visningen och när vi såg stugan och den stora härliga trädgården så slog vi till även om vi sagt att vi skulle skaffa stuga närmre pensionen. Vi har inte ångrat det även om trädgården med 1500kvm gräsmatta tar rätt många timmar att klippa de helger vi är där.

Cireea
2019-06-13 14:28
#11

#10 Det ser jättemysigt ut 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Eda
2019-06-17 09:34
#12

Tidigare hade vi en sommarstuga, men efter att barnen blivit vuxna och min mamma gått bort och vi blivit äldre tyckte vi att det blev för jobbigt med jättetomt och långa resor utan bil. 

Numera hyr vi samma stuga varje år på Dalarö genom fritiden.se och stugan känns nästan som vår egen och den är dessutom lättåtkomlig från Stockholm där vi bor.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: