Annons:
Etikettsommarsnack
Läst 537 ggr
MonicaLagerquist
6/5/19, 2:32 PM

Solstress

Känner du dig stressad att du  vill/borde  vara ute hela tiden då solen skiner. Eller kan du lugnt ägna dig åt inne aktiviteter trots att solen skiner.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Cireea
6/5/19, 2:38 PM
#1

Ibland händer det att jag känner på det sättet, men inte allt för ofta som tur är. Jag tänker att det kanske lever kvar från när man var yngre och föräldrarna sa att man ska vara ute när det är fint väder, något annat vore slöseri.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

MonicaLagerquist
6/5/19, 2:50 PM
#2

Jag känner mig ofta stressad. Vill ju ta vara på de dagar då det är sol och varmt ute-Vi har ju inte så lång sommar.

Stolt ägare till fem La permer

Soligajag1
6/5/19, 4:47 PM
#3

Förr va man stressad över det , man ville ha färg på kroppen , känner sig fråschare då + att jag alltid har varit en soldyrkare ☀️ men med åren så har man blivit försiktig , det är ju inte bra att sitta i solen för mycket !

HH 🙂

Cireea
6/5/19, 4:53 PM
#4

#2 Vad jobbigt att känna en sån stress, även om jag förstår hur du tänker med att ta vara på dom fina sommardagarna. Jag tycker själv att den stress jag upplever över att vara ute när det är soligt är väldigt jobbig. 

#3 Man kan ju ta vara på dagen i skuggan också 😃 
Men jag håller med dig, att sitta i solen för mycket är inte heller bra.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Soligajag1
6/5/19, 5:10 PM
#5

#4  Jodå , jag måste sitta i skuggan emellanåt , annars får jag ont i huvudet oxå .  Jag  går emellan balkongen och vardagsrummet nu , , 👍

Njuter ute en stund , , , går in . . 🙂

HH 🙂

Caeli
6/5/19, 5:46 PM
#6

Jag funderar mer på allt det där som inte blev gjort bara för att det är för varmt…! Det är tröttsamt med så höga temperaturer!

Annons:
Soligajag1
6/5/19, 5:55 PM
#7

# 6 Jag förstår ! Tänk då förra sommaren , då va det 25-30 grader i flera månader ! Inte en enda regndag 😫☔️ då tyckte t.om jag att det va jobbigt! Jobbade hela sommaren , 1 semesterdag , , 😳 Men som sagt , man kan sitta i skuggan ! 😀👍

HH 🙂

Cireea
6/5/19, 10:25 PM
#8

Jag jobbade på ett äldreboende förra sommaren när det var sådär olidligt varmt, det var hemskt för dom äldre och vi kämpade för att få i dom vätska och hålla nere temperaturerna inomhus. 

Tyvärr är huset där boendet ligger utan AC så det blev olidligt även inomhus. Jag led verkligen med dom stackars människorna.. 😕


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Soligajag1
6/6/19, 7:13 AM
#9

Visst är det hemskt för dem äldre , , min pappa bor på ett Äldreboende , , ibland hämtar vi hem honom , till min syster som bor i ett radhus och han tycker det är så mysigt , som att komma hem .  En Jul bodde han hos mig i 11 dagar , , men jag bodde då , 2016  ( mamma hade gått bort i augusti , så pappa mådde inte så bra då)  Vi  hade det så mysigt , pappa fick mitt rum dessa dagar så han kunde sova bra! 

Jag sov i soffan . Helt ok .  Vi spelade kort och löste korsord , kollade film in på natten , jag är ensam och mina söner  hade flyttat till eget boende.  Så pappa och jag mös som sjutton!  Mina söner kom på Julmat  en dag och vi spelade kort allihopa.  🙂 

Tänk sen när pappa skulle tillbaka till boendet , , åhh , , vad alla längtat efter honom och hans humor , han skojar med alla . Nu är han 90 år , pigg för sin ålder.

HH 🙂

Cireea
6/6/19, 10:15 AM
#10

#9 Låter som en helt underbar jul! 😍
När man jobbat på äldreboende inser man hur många som faktiskt inte ens hälsar på eller kontaktar sina äldre släktingar. Verkligen hemskt..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

monstermash
6/6/19, 8:31 PM
#11

Ibland, helt klart! Så onödigt att spendera en fin sommardag inomhus när man har 6 månaders mörker att göra det på.

Upp till toppen
Annons: