Annons:
Etikettsommarsnack
Läst 383 ggr
Cireea
2019-05-06 18:45

Mygg!

Nu när värmen kommit (och försvunnit) så har även myggen kommit fram.
Jag har insett dom senaste dagarna hur mycket jag avskyr dom där blodsugarna, mina ben är alldeles prickiga från myggbett. Är varmblodig dessutom så dom små odjuren dras alltid till mig 😕.

Jag avundas verkligen alla dom som på något sätt blivit skonade från dessa små djur och deras kliande bett. Finns det kanske något husmorstips för att få betten att sluta klia så extremt mycket och få dom att försvinna snabbare? 

Brukar ni också ha problem med mycket myggbett?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Physii
2019-05-06 19:22
#1

Har nästan aldrig problem.

Det bästa är att låta dem vara.

Annars kan man använda bikarbonat.

Grace2009
2019-05-06 19:26
#2

När jag får bett så blir de mycket större på mig än på resten av min familj, så jag antar att jag har någon form av överkänslighet för dem. Men nu bor jag så jag har typ inga mygg alls! Så skönt att kunna ha fönstret öppet hela nätterna utan att krångla med myggnät.

Jag får lite andra utslag såhär på vårkanten som kliar dock. Jag brukar stryka på lite aloe vera gel. Jag upplever att det stoppar/minskar kliandet.

Tant Grön
2019-05-06 19:34
#3

tlover hade ett suveränt bra tips som fungerar. Man tar en sked och doppar i något hett, som te , kaffe eller vatten och håller den på bettet. Upprepa eventuellt. Det är värmen som neutraliserar myggans gift.

Än så länge har jag inte sett en enda mygga här.

Cireea
2019-05-06 19:38
#4

#2 Nej, vad jobbigt! 
Tur att du bor på en relativt myggfri plats nu. Jag bor nära en liten skogsdunge, nära till vatten och med en stooor och tjock häck runt gården. Perfekt läge för myggen.. 

#3 Tusen tack för att du delar tipset vidare! 
Det där ska jag testa nästa vända, som tur är har mina nuvarande myggbett precis slutat klia. 🥵


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Grace2009
2019-05-06 19:46
#5

#4 Jag bor i lägenhet 1.5 trappor upp, stort öppet fält framför och på ganska högt läge så jag tror det är för blåsigt för de små odjuren. Går man till parken 200m bort blir man invaderad av dem dock!

Tant Grön
2019-05-06 19:47
#6

#4 Det skall vara rejält hett så man nästan bränner sig.
Här jag bor finns inte så mycket myggor, men mängder av knott istället.

Annons:
Upp till toppen
Annons: