Annons:
Etikettsemester-sverige
Läst 557 ggr
monstermash
5/3/19, 4:41 PM

Hundvänliga semestertips (Sverige).

Har ni några guldkorn när det gäller att semestra med hund inom Sverige, förutom att checka in på valfri camping? :) 

Jag skulle nämligen behöva lite inspiration om vart man kan åka och göra! Camping och vandring känns som det mest självklara med hund, men hundarna får inte gå långt och camping lockar tyvärr inte, och där tog min fantasi slut.

Annons:
Cireea
5/3/19, 5:21 PM
#1

Jag tänker kanske någon nöjespark kan vara en rolig utflykt? 
Astrid Lindgrens värld eller Ölands djur och nöjespark för att nämna två exempel där hundar är välkomna.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

monstermash
5/13/19, 11:58 PM
#2

#1 - Nja, bra förslag men det blir för mycket familjesemester för min smak, men tack för förslaget :) 

Svårt det där.

Cireea
5/14/19, 10:52 AM
#3

#2 Attans, jag ska fundera vidare. 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Eda
5/14/19, 12:05 PM
#4

På www.fritiden.se/ en sajt som hyr ut stugor över hela Sverige finns det många uthyrare som hyr ut stugor där hundar är tillåtna. Dessvärre hittade jag ingen sökfunktion för detta utan man får gå in på de objekt man är intresserad av och lusläsa och se på vilka det står "husdjur tillåtna" (där finns många uppgifter om objekten t.ex. avstånd till buss och butik och man kan där också se om lägenheterna är handikappanpassade.)

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

monstermash
5/15/19, 12:18 AM
#5

Bra idé, tack. Det gick att filtrera så man ser vilka stugor som tillåter husdjur. Det var inte så många tyvärr, men får närmare på det och se om jag hittar något kul att göra i omgivningarna :)

Lona
5/27/19, 7:27 PM
#6

Öland överlag är hundvänligt. Eriksöre camping vid Färjestaden har riktat in sig på just hundägare och har bland annat hundrastgård, agilitybana och separat hundbadstrand. De har stugor i olika prisklasser, de flesta är hundtillåtna.
Vi har inte levt "campingliv" när vi har varit där, bara sovit/bott där.
Förutom Ölands djurpark så är hundar även välkomna på tex Solliden. En promenad på Alvaret och i Trollskogen längst uppe i norr klarar de flesta hundar.
Det finns även andra sevärdheter på Öland, jag gillar att semestra där! Eller åk över bron och titta på Kalmar eller Glasriket nån dag.🙂

(Jag är kluven till djurparker rent principiellt, men det är rätt kul att gå där med hundarna. Det blir en helt annan interaktion mellan djuren och det är intressant att se hundarnas reaktioner på olika djurslag.)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
monstermash
5/29/19, 1:58 PM
#7

#6 Tack för tipset! Vi får definitivt kika in Öland hör jag. Finns det något hundbad tro?

Vi har en valp som avskyr att bli buren och en vuxen hund med dåliga leder med oss så nja, djurpark och naturreservat hoppar vi över denna gång. 🙂

Upp till toppen
Annons: