Annons:
Etikettsommarsnack
Läst 465 ggr
monstermash
2019-04-22 12:04

Är du orolig för extremvärme denna sommaren?

Förra årets sommar var som bekant väldigt varm och ledde till en del problem för bland annat lantbruket, skogsbränder m.m. Hur tror och hoppas du att denna sommaren kommer bli? Är du orolig eller tar du det som det kommer?

Annons:
[Devya]
2019-04-22 12:08
#1

Vi har redan 27 grader varmt så jag är minsann orolig över hur varmt det kommer att bli den här sommaren. Lyckligtvis har vi en otroligt sval lägenhet så jag sitter och fryser då det är väldigt varmt där ute!

Novachan
2019-04-22 12:45
#2

Oja, är orolig för att det ska bli liknande som förra sommaren. Är lite orolig för brandrisk redan nu men är nog lite nojja om mer medvetenhet om det.

Vill ha värmen men inte så varmt och framförallt torrt!

-Aida-
2019-04-22 12:53
#3

Min kommun var nära att åka med i en skogsbrand, så nog är jag orolig för värmen. Sen är de mycket anlagt runt om kring i grann kommunerna men även i min kommun.😕

Soligajag1
2019-04-22 13:19
#4

Nja , , orolig o orolig , nu vet räddningstjänsten här vad / hur dem ska göra , ifall folk inte lyssnar på eldningsförbudet OM det blir för varmt tex. 

Jag själv NJUTER av värmen , inga problem i lägenheten  , sen får man duscha kallt  flera ggr ,  🙂 men tycker mer synd om dem gamla , som har det jobbigt i värmen.

HH 🙂

akvarium123
2019-04-22 13:24
#5

Jag är inte orolig. Jag njuter av värmen då jag älskar värme och sol! Men jag skulle gärna vilja ha lite mer regn denna sommaren. Dels för att brandrisken förhoppningsvis går ner något men också att det växer lite mer. För bönderna tänker jag då🙂

Annars så kan jag tyvärr inte klaga på sommaren för det var min drömsommar och jag kan tycka att de personerna som inte har råd med att åka utomlands var nog också väldigt glada över att få värmen. Det gör ju så att alla har råd att bli solbrända utan att det ska kosta något i princip🙂

Cireea
2019-04-22 14:04
#6

Jag är inte direkt orolig på det sättet att jag tänker på det ofta. Däremot hoppas jag inte på en lika varm sommar (eller en sommar utan alldeles för lite regn), mest på grund av hur illa det var för djuren och bönderna förra året. 

Det var svårt att hitta på något med hunden förra sommaren, och att ta några promenader var outhärdligt. 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Caeli
2019-04-22 14:39
#7

Jag är inte orolig för det. Men jag hoppas definitivt att det blir en svalare sommar. Gärna med regnskurar då och då!

Farwuq
2019-04-23 09:02
#8

Jag klarar värme men inte kyla.
Gärna varmt och ganska fuktigt.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Stallmima
2019-04-26 21:13
#9

Ja som det ser ut nu, inget regn i sikte som verkligen behövs

Farwuq
2019-04-29 08:44
#10

Jo då, här är det fuktigt.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: