Annons:
Etikettsommarsnack
Läst 1042 ggr
Cireea
4/12/19, 3:24 PM

Negativt med sommaren?

Här inne pratar vi oftast om allt det positiva med sommaren, allt från att grilla till badturer, festivaler och värmen. Men trots allt det roliga och positiva med sommar  så finns det givetvis sånt som är mindre roligt. 

Vad tycker ni är negativt med sommaren?🤔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Magi-cat
4/12/19, 3:27 PM
#1

Det ska väl i så fall vara att den är för kort. 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

ivanhoe81
4/12/19, 3:41 PM
#2

Negativt om sommaren 1 den är för lång 2 den är för varm 3 den är för solig 4 man mår bara illa under hela sommaren

Maria
4/12/19, 3:43 PM
#3

#1 Haha. Det var ett bra svar.😃             

Jag har så svårt att komma på något negativt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Emo
4/12/19, 4:04 PM
#4

Fästingar och mygg.
#2 Bra beskrivning på sommaren 2018

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

NatasjaHemby
4/12/19, 4:28 PM
#5

Det skulle väl vara otrevliga småkryp som getingar och mygg. De är dock petitesser värda att utstå för att få alla sommarens fördelar, om ni frågar mig 🙂

SE*Simbelmynes

MonicaLagerquist
4/12/19, 4:30 PM
#6

Den kommer för sällan och är för kort. 😉

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
[rumelle]
4/12/19, 4:35 PM
#7

Alla bitande insekter. Det är lite av ett helvete när man är allergisk mot insektsbett.

Cireea
4/12/19, 7:43 PM
#8

#1 #3 #6 Visst är det så! 😍Vi har så otroligt korta somrar här så man måste verkligen njuta av varenda dag. 

#2 Låter som att du inte gillar sommaren 😎

#5 Bra sagt! 👍

#7 aj, ja då är det jobbigt kan jag tänka mig. Vad händer när du blir biten? Svullnar du upp eller får annan reaktion? Är det akut läge om du blir biten? 

Jag pratade med min sambo om det här och kom fram till att mygg och insekter som stör är jobbigt. För min del är det också lite jobbigt med den kvava luften som kan uppstå, jag får så otroligt jobbigt med andningen och känner mig lite kvävd. 

En annan sak som inte handlar om oss men om djuren är värmen som kan skapa problematik, exempelvis några dagar med ordentlig värme som gör det svårt att rasta hundarna under dagtid. Förra sommaren var ju extrem på det planet. 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

ivanhoe81
4/12/19, 7:48 PM
#9

#8 hur kan du tro det 😜 jag tål inte värme och går i tshirt när andra går i dunjackor sedan är jag extremt ljuskänslig med

Cireea
4/12/19, 7:51 PM
#10

#9 Låter väldigt jobbigt måste jag säga 😕
Du måste ha haft det jobbigt förra sommaren, hur stod du ut?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[rumelle]
4/12/19, 9:24 PM
#11

#8 Nejdå det är inte så väldigt allvarligt. Men alla bett blir tio gånger större, kliar tio gånger mer och sitter i tio gånger längre än normalt ungefär. Och eftersom jag inte kan låta bli att klia så får jag fina ärr så jag är rödprickig långt in på hösten. Så länge det bara är knott, mygg eller Fästingar får jag väl vara nöjd. Tänker inte börja bråka med några getingar. 😛

ivanhoe81
4/12/19, 9:55 PM
#12

#10 jag stog ut tack vare mina föräldrars gillestuga som var som en kyl tack vare att den låg i källaren och en massa fläktar Det finns en bra sak med sommaren iallafall och det är sena kvällar med ett metspö men resten är negativt

Cireea
4/12/19, 11:11 PM
#13

#11 Skönt att det inte är allt för allvarligt, även om det är sjukt jobbigt med kliande bett. Jag som avskyr myggbett, det kliar i all förbannelse, kan inte ens tänka mig hur jobbigt det måste vara för dig om det kliar mycket mycket mer. 

#12 Vad skönt att du hade någonstans att fly undan värmen. 
Oja, en av mina favoritsaker med sommaren är att få fiska på kvällarna när lugnet lagt sig. Otroligt härlig känsla då!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Farwuq
4/13/19, 4:34 AM
#14

Det är synd att vi bara har en sommar per år. 😭

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Stallmima
4/13/19, 12:18 PM
#15

När det blir FÖR varmt (som förra sommaren ett tag)

Cireea
4/13/19, 8:00 PM
#16

#14 Visst är det så! 😕Minst två hade vi ju kunnat få! 

#15 Ja, förra sommaren var ju verkligen extrem.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Farwuq
4/16/19, 7:24 AM
#17

Man måste känna att det är sommar när det är sommar. En helmulen kylig och våt sommar är inte kul.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Devya]
4/22/19, 12:12 PM
#18

Förra sommaren blev det 40 grader här och då var jag gravid. Vid ett skede fick jag knappt någon luft och det blev lite panik då. Jag är inte så förtjust i sådana temperaturer.

Så det negativa är då det blir så varmt att jag knappt kan andas.  Det andra som är negativt är då det blir så otroligt svettigt och sen det tredje då man råkar bränna sig rejält i solen!

Annars gillar jag nog sommaren trots att det kan kännas tungt emellanåt.

Cireea
4/22/19, 2:05 PM
#19

#18 Men usch, det måste ha varit obehagligt! 

Jag ogillar också när det blir så varmt att man får svårt att andas.. det gör att man får en lite panikartad känsla.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Soligajag1
5/1/19, 5:51 PM
#20

#18  Oj , va jobbigt för dig , hoppas förlossningen gick bra. 

Förr älskade jag värmen , , hittills tycker jag det är helt ok, håller tummarna att det blir lite svalare i år , än förra året . Här i Västerås  regnade det , t.om haglade , vi satt och fikade alla dp helt plötsligt kom regnet .

HH 🙂

Annons:
Farwuq
5/3/19, 6:13 AM
#21

Här är i djupa södern är det kyligt och rått.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
5/3/19, 6:53 AM
#22

-3 grader 🥶 Vart tog sommaren vägen?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Cireea
5/3/19, 10:55 AM
#23

#22  Usch, det lät inte alls trevligt 😕

Här är det +7 och soligt, i solen är det skönt men annars känns det lite rått ute.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

ivanhoe81
5/3/19, 10:52 PM
#24

Glömde lite som är negativt med sommaren som jag skrev i #2 5 all pollen (är allergisk) 6 nyklippt gräs (är allergisk)

Emo
5/4/19, 5:13 AM
#25

0,8 grader "varmt" så kanske smälter snön bort. Inte roligt att se den nu.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
5/7/19, 8:02 AM
#26

Fy för dessa "järnnätter".

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
5/7/19, 9:49 AM
#27

Jag var så glad att det fanns så mycket knoppar på vinbärsrankan i växthuset. Så ledsen jag blev när de frös.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
MonicaLagerquist
5/31/19, 7:41 AM
#28

Man får sand i öronen om man badar och solar i havet.

Stolt ägare till fem La permer

Cireea
6/6/19, 11:11 AM
#29

Fästingar
Usch för dom små odjuren 🤮


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Magi-cat
6/6/19, 11:57 AM
#30

#29 Håller med! Blääk! 🤮

Allt elakare verkar de bli också.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Emo
6/6/19, 12:04 PM
#31

27 grader varmt ute. Det är för mycket för mig.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[[eskils_]]
6/20/19, 3:25 PM
#32

Jag ser en väldig massa fina fördelar med sommaren och egentligen bara två negativa saker: dels otrevliga djur som getingar/myggor/fästingar/huggormar och dels när temperaturen går över 26 grader flera dagar i följd. 🥵

Farwuq
6/23/19, 4:50 AM
#33

Sommaren är ju bara en gång per år.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Soligajag1
6/23/19, 8:35 AM
#34

Jag bara Älskar sommaren och dess värme ☀️ 

Okej, håller med om förra årets hetta 2018 , , den varade hela sommaren , jag kommer ihåg att fläktarna tog slut i alla butiker ! Det va kaos! Det måste jag ha , även nu ibland har jag på den efter en varm dag i solen ! 

#18  Tänkte på dig när jag själv va gravid , , men det va 1986 och vi åkte till Spanien / Ghandia heter det ( Inget turistmål) vi fick hyra en lägenhet av en go'vän villigt om vi lackade deras altan. Härligt tyckte vi.  Då va jag i 7:e Månaden med en jättemage , , varmt va det , , tror jag duschade flera ggr om dagen + att jag satt mesta dels i skuggan på stranden,  En gång sa jag att skulle ta en promenad till affären i närheten så jag fick röra på mig,  Jag klev in i en "kall värld" , Wow! tänkte jag för mig själv, härinne stannar jag .  

Det kom fram en expedit och tittade på mig och sa  : Buenas dias , que quires ?  Quando  sa hon o sen tittade hon på min mage , jag sa : Octobre de trentauno  , Hablar Espaniol ? sa hon , , mas o meno  sa jag,   Jag köpte en glass o en kall dricka . sen gick jag tillbaka till stranden.   Annars hade jag inga besvär med graviditeten i värmen . 🙂

HH 🙂

Annons:
Dioramabyggare
7/22/19, 3:11 PM
#35

Fästingar, myggor, för mycket värme, för lite regn, att den är för lång… jag gillar hösten och vintern.

"Vals om sommaren" är något av min "signaturmelodi".

[Devya]
7/22/19, 3:14 PM
#36

Den här veckan kommer det att bli 38 grader varmt. Idag redan har vi 28 grader varmt men som tur är har vi en otroligt sval lägenhet så man kan även gå omkring med jeans och sen även sova med vintertäcket. Får dock se hur det blir i slutet av den här veckan. Är inte så säker på att det lär vara lika svalt här inne då!

Stallmima
7/26/19, 6:46 PM
#37

Natten som var tänkte jag nästan sova i kylskåpet, sen kom jag att tänka på att det är för litet    😂

Dioramabyggare
7/27/19, 1:42 PM
#38

#37: 😂

Upp till toppen
Annons: