Annons:
Etikettermatdryck
Läst 767 ggr
Cireea
3/15/19, 2:32 PM

Recept med hallon

Jag är inne i en period då hallon är lite extra gott och därför söker jag efter några härliga recept där hallon står i fokus. Det får mer än gärna vara förslag på både ätbart och drickbart.  Har ni ett bra förslag på en bål med hallon så är det extra intressant. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
LBB
3/15/19, 3:12 PM
#1

varm "vuxen" hallonsås till glass

250 gr hallon, frysta

50 gram smör

50 gram strösocker

en 6:a fin konjak     Smält smöret, rör ner sockret, låt det hela bli varm, sedan i med spriten och hallon. koka upp, servera med glass.

Åsa S
3/25/19, 12:35 PM
#2

Rårörda hallon till havregrynsgröten på morgonen väldigt gott och nyttigt + man kan styra sockermängden själv

Cireea
3/25/19, 12:49 PM
#3

#1 Det lät gott, dock brukar jag inte gilla varma såser på glass. Men värt att testa en gång ändå. 

#2 Där sa du något! Att jag inte tänkte på något så enkelt. 😃 
Det måste jag testa, lät himmelskt!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

LBB
3/25/19, 8:42 PM
#4

#3 ja du lyfter ju med flera smakbärare, alkohol, fett och socker…hallonsmaken får en annan dimension…

Namiko
4/12/19, 4:50 PM
#5

Något av det godaste jag ätit med hallon har varit citronpaj med hallon. Jag äter dock mest mina hallon i müsli.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Soligajag1
4/22/19, 10:56 AM
#6

#5  Tackar för länken , detta recept " Citronpaj med hallon" ska fixas en dag!!! 👍

HH 🙂

Annons:
Eda
5/1/19, 3:16 PM
#7

Tillåtet kvällsgodis när jag bantar.

½ paket djupfrysta hallon, 1 tsk Stevia, lite mellanmjölk, körs under skrammel i mixer till en glassliknande konsistens. Om man så vill kan man också ha med ½ banan.
Det är faktiskt riktigt gott!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Cireea
5/1/19, 6:27 PM
#8

#7 Lät härligt! 

Jag gjorde faktiskt en pinocchiotårta (finns ju flera benämningar..) med hallon i mitten. Himmelskt! 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Physii
5/6/19, 7:32 PM
#9

Hallonfondant eller praliner med hallonkräm 😍

Upp till toppen
Annons: