Annons:
Etikettsommarsnack
Läst 657 ggr
MonicaLagerquist
2019-02-20 08:20

Vårtecken

Hur är det hos er?
Har sett bilder på både blåsippor och snödroppar men inte hittar jag några där jag bor,

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Åsa S
2019-02-20 08:27
#1

Det finns en liten tuva snödroppar som blommar i rabatten utanför min lägenhet i stockholmstrakten men annars är det inte så mycket vårtecken själv hoppas jag på att ev. kyla som ska komma kommer snart innan träden börjat vakna, är det såhär varmt och sedan blir smällkallt igen i mars så brukar träden skadas och blomningen uteblir på fruktträden.

Magi-cat
2019-02-20 09:48
#2

Hittade snödroppar idag och det är nog väldigt tidigt! 🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Caeli
2019-02-20 11:01
#3

Här blommar både snödroppar, vintergäck och en del tidiga krokus! Även tranorna har anlänt. Hörde dem skräna häromdagen!

Farwuq
2019-02-20 16:35
#4

Krokus blommar här.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Cireea
2019-02-20 17:55
#5

Jag har inte sett några blommor här i Norge än men vi har ytterst lite snö kvar och jag har börjat se lite flugor och andra småkryp som kommit till liv. 🙂 

Andra tydliga vårtecken är såklart ljuset och solen!
Känns extra härligt med några extra timmar ljus varje dag, det känns inte alls lika trist och grått längre. 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Eda
2019-03-21 09:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

På Lilla Essingen i Stockholm hittade jag igår dessa krokusar och tulpanblad som tittat upp.
I Gysinge där jag var under helgen var det däremot fortfarande snö och slask.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Cireea
2019-03-21 13:46
#7

#6 Vilken härlig bild! 😍

Nu har det börjat bli lite varmt här i Norge, i ett par dagar nu har man kunnat gå ute i tshirt utan att frysa, till och med i skuggan känns det behagligt. Vi har legat på cirka 14 grader, skönt!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Caeli
2019-03-21 15:30
#8

Staren har kommit. Satt och sjöng i en trädtopp igår! Har även sett årets första nyckelpiga!

Upp till toppen
Annons: