Annons:
Etiketternöjenaktiviteter
Läst 725 ggr
[Göstage]
2018-06-13 15:08

Sommarpratarna 2018 presenterade

Värdarna för "Sommar i P1" 2018  har avslöjats. Först ut är Claes Månsson den 23 juni och avslutar gör Rennie Mirro den 19 augusti.

Kryssar för Max Tegmark den 1 augusti, sedan kan det väl bli någon spontanlyssning. (Jag var mer "beroende" av programmet förr.)

Edit.

Annons:
kamera0710
2018-06-13 15:13
#1

Kaj Linna kan vara intressant att höra, jag som intresserat mig för denna rättsskandal.

[Göstage]
2018-06-13 15:18
#2

P2 ikväll den 13 juni kl. 19.00: "Sommarvärdarnas önskekonsert" från Berwaldhallen. 

En blandning av olika genrer, med allt från klassiska stycken till pop, rock, visor och jazz. Några av Sommarpratarna är själva med och presenterar sina önskningar. Musiken framförs av Sveriges Radios Symfoniorkester under ledning av Anna-Maria Helsing, och flera hemliga gästartister utlovas.

MonicaLagerquist
2018-07-01 07:27
#3

Jag har tyvärr helt tappat att lyssna på radio öht.Trist för egentligen är det en trevlig sysselsättning.

Stolt ägare till fem La permer

[Göstage]
2018-07-01 07:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Ja,  det är samma här! När jag var ute på en ö i Göteborgs skärgård för några dagar sedan gick jag förbi en liten stuga där en dam påtade i täppan samtidigt som hon lyssnade på "Sommar" från transistorradion. Kändes som en schablon, men en trivsam sådan - det är ju så programmet borde avnjutas! 😉

MonicaLagerquist
2018-07-01 07:44
#5

     #4     Exakt så ska det ju vara.Nu vet jag inte ens på vilken tid eller kanal sommapratarna finns.☺️

Stolt ägare till fem La permer

[Göstage]
2018-08-17 20:21
#6

Sommaren är kort , och på söndag sänds det sista "Sommar i P1" för i år. Kan bara konstatera att jag inte hört ett enda program. Skulle man ångra sig så finns det möjlighet att gå in och lyssna på programmen  i efterhand fram till 19 september. (Därefter kan man höra dem i podden, men då med förkortad musik.)

Nöjeskrönikören Anders Björkman i Expressen skriver att programmen blivit alltför stereotypa, och att producenterna styr upplägget för hårt. Det må vara hur det vill med den saken - nu är det slut för i år. Nästa gång programformen återkommer blir i "Vinter i P1" framåt jul och nyår. Det är en bit dit…

https://www.expressen.se/noje/kronikorer/anders-bjorkman/har-man-hort-ett-sommar-har-man-hort-dem-allihop/

Annons:
[Göstage]
2018-08-20 14:00
#7

Lite statistik från årets säsong:

Mest lyssnade, direktsändning – fm och digitalt
1. Anders Berglund, kompositör, dirigent
2. Marko ”Markoolio” Lehtosalo, artist, skådespelare
3. Peder Fredricson, ryttare, grafisk designer

Mest lyssnade, poddlyssning
1. Bianca Ingrosso, influencer, entreprenör
2. Marko ”Markoolio” Lehtosalo, artist, skådespelare
3. Kaj Linna, f.d. livstidsfånge

Flest reaktioner i sociala medier
1. Sara Danius, professor i litteraturvetenskap, författare
2. Peder Fredricson, ryttare, grafisk designer
3. Tauba Katzenstein, överlevare från förintelsen

Mest spelade låtar (antal spelningar)
”Release Me” – Oh Laura  – 4
”En Stund På Jorden” – Laleh– 4 
”Respect” – Aretha Franklin – 4 

https://www.svt.se/kultur/film/anders-berglund-bianca-ingrosso-och-sara-danius-i-topp-efter-p1-sommaren

Upp till toppen
Annons: