Annons:
Etiketterdjurnatur
Läst 450 ggr
MonicaLagerquist
2018-05-14 06:47

Liljekonvaljer

Igår på kvällspromenaden med hunden plockade jag en bukett liljekonvaljer. Det är nog den tidigaste jag plockat. Vet att jag plockat 26 maj eftersom att min man fyller år det datumet.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Magi-cat
2018-05-14 07:51
#1

Underbart med liljekonvaljer!

Våren var sen, men sommaren tidig. I år kommer all blomning i rasande fart, känns det som.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Farwuq
2018-05-23 12:18
#2

👍

Vår och sommar kom nästa samtidigt, bara någon enstaka vecka mellan dem.
Sommar som vanligt folk ser det, meteorologerna ser på ett annat sätt

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Cessy
2018-05-30 11:17
#3

Ja i år blev vi snuvade på våren - vilket jag sörjer, Jag älskar våren o att inte värmen är så tryckande som på sommaren o luften är hög klar o sval o jag kan vara ute i solen o samma gäller ju för den tidiga hösten. Men när våren är som våren ska vara (med mina ögon sett alltså😉) Så börjar våren tidigt - gärna redan i februari o varar sedan gärna hela maj ut. Då kommer grönskan o blomning långsamt o pöh om pöh o man kan bättre njuta av den. Eftersom jag har svårt för värme så är jag fullt nöjd om värmen kommer till midsommar o försvinner 2 veckor in i augusti . Då har i alla fall värmeälskarna fått sin sommar o jag kan återigen börja andas o må bättre igen.

Eda
2018-05-31 08:06
#4

Tänk på att:
Liljekonvaljen är fridlyst på Öland i Kalmar län, i Kronobergs, Stockholms och Södermanlands län. På andra platser är den inte fridlyst. Fridlysningen innebär att man inte får dra upp blommorna med rötterna och inte plocka för att sälja. 1986 var liljekonvaljen den populäraste brudbukettsblomman. (Från Wikipedia)

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Emo
2018-06-01 08:25
#5

#4 Tänk vilken skillnad. Här växer liljekonvaljerna som ogräs. Hart när omöjliga att få bort från ställen där man inte vill  ha dem.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2018-06-01 10:20
#6

#5 Emo, börja med att exportera dem upp till svenskarna.
👍
  Det kan bli feta pengar.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Emo
2018-06-01 11:10
#7

Draken, tack för förslaget. Dina idéer är som vanligt både kloka och intressanta. 😃

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2018-06-01 11:15
#8

Med de pengarna kan du köpa massor av prima foder till din lilla stillsamma vovve.
😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: