Annons:
Etiketternöjenaktiviteter
Läst 1286 ggr
MariaG
6/3/17, 8:15 AM

Semester/lov?

När har ni semester/lov i år?
Ni kanske redan haft någon vecka? 

Berätta gärna!
Har ni något planerat?

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Annons:
Åsa S
6/3/17, 8:16 AM
#1

Köpte en sommarstuga i november så i år blir det 4v i sommarstugan och sedan troligtvis nån vecka i höst i nått varmt land

Fridaaaa
6/3/17, 9:06 AM
#2

Inget av det, sommarjobbar :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Eda
6/4/17, 7:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#3

Eftersom min man och jag är pensionärer och vi sedan lång tid tillbaka sålt vår sommarstuga har vi många planer inför sommaren. Nu närmast skall vi på en Folkhögskolekurs i Tomelilla, en riktig feel-good-kurs med god mat & kulturbegivenheter som Glimminge hus, Ale stenar, Spettekaksbageri, Hasse & Tage-museet och mycket annat.

Nästa kurs vi hade tänkt gå på handlade om att vandra och fotografera. Den kursen blev tyvärr inställd så vi planerar därför att själva vandra på Österlen. Efter det fyller en av våra döttrar jämt och vi har inför det planerat ett grillparty.

I juli blir det Baltikum runt med buss och båt. I augusti också en bussresa till Italien. Flyger gör vi sällan både av miljöskäl och för att vi inte gillar att flyga. Till hösten blir det nog en vandringsresa igen. Vi tänker som så att man måste passa på att vandra så länge benen orkar!

(Fotona är från en tidigare vandringsresa i Toscana samt på min man som matar älgen Emil i samband med en folkhögskolekurs i Molkom som vi var på för några år sedan.)

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Farwuq
6/7/17, 4:15 PM
#4

Jag har min sju+ veckor att ta ut.
Jag tog tre nu, den tredje är på "g" just nu.
Resten tar jag ut senare.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

MariaG
7/8/17, 7:08 AM
#5

Har nyss börjat semestern. Sista arbetsdagen igår så nu har jag fyra veckors semester.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Farwuq
7/11/17, 8:23 AM
#6

Jag ska ta flexledigt sista halvan av veckan. Sedan jobbar jag i en vecka och därefter har jag två veckors semester.
Under hösten har jag 19 dagar över att plocka ut.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Carrosh
7/14/17, 10:27 PM
#7

Gör ett pass till nästa vecka, sen går jag på semester i 3 veckor (som ändå blir fyra, då jag har en vecka ledigt på schemat också).

Blir en tur hem till Sthlm en sväng, sen får vi se vad semestern bjuder på.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Farwuq
7/16/17, 12:09 PM
#8

Hoppas det blir kul och vilsamt.
🌺

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Åsa S
7/16/17, 12:50 PM
#9

Är i sommarstugan precis inkommen från häckklippningen (det började regna) min man var här och lade golv i brasrummet förra veckan det var fint att se på men hemskt att gå på (det bör vara jämnt underlag när man lägger laminat) när han såg min min när jag provade gå på det så förstod han att detta måste vi göra om så det blir lite oplanerad golvläggning första semesterveckan och denna gång hjälper jag honom och värre kan det nog inte bli.

MariaG
7/24/17, 4:56 PM
#10

Precis kommit hem från Italien. Ska berätta lite mer om den resan sen :)

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Farwuq
7/28/17, 4:59 PM
#11

Jag är precis hemkommen från kolonistugan.
😃

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Stockholmare]
8/30/17, 10:20 AM
#12

Var till Oslo i somras på semester där jag har min dotter som jobbar i en restaurang. Var första gången jag var där och det var en väldigt fin stad att gå i.

Upp till toppen
Annons: