Annons:
Etikettsommarsnack
Läst 887 ggr
MariaG
2/19/17, 9:35 AM

Värsta resmål du besökt?

Berätta om ditt sämsta resmål du besökt. Spelar ingen roll om det var i Sverige eller utomlands.
Vad var det som gjorde det så dåligt?

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Annons:
tk1971
2/19/17, 9:44 AM
#1

Jag skulle nog säga att Versailles var rätt dåligt - fast samtidigt jätteintressant. Jag och sambon är intresserade av historia, och jag hade länge sagt att om vi åker till Paris nån gång så måste vi göra en avstickare till Versailles.

Vad som var dåligt? Alla turister! Jag har aldrig varit på ett ställe som var så packat med turister. Det fanns ingen möjlighet att stanna upp i de olika slottsrummen, för man stod där som packade sillar och var tvungen att följa med strömmen av människor. Och slottsparken… där hade de installerat vakter som gömt sig i buskarna. De spanade på turisterna och så fort man råkade sätta en fot på en gräsmatta så ljöd en visselpipa från nån vakt. Och om man inte lydde den varningen så kom det en sur vakt och talade om att man måste hålla sig på de grusade gångarna.

Synd att ett så intressant ställe förvandlats till en sån kommersiell fälla.

Honestyisdead
2/19/17, 9:45 AM
#2

Får nog säga korfu. Hotellet låg ensligt, ingen ac, toapappret kostade och vid poolen var det massa getingar. På det var det varmare än dom hade haft på många år och jag fick solexem över hela kroppen.

Åsa S
2/19/17, 3:23 PM
#3

Inte helt dåligt men Skiathos blev jag besviken på hade bara varit på fastlandet i områden där det är få skandinaver. Åkte till Skiathos med min man och det var extremt varmt, troligtvis fler svenskar än greker på ön och man kunde inte gå lugnt på kvällen och promenera i lugn och ro i Skiathos stad utan alla restauranger hade inkastare som skulle få en att komma in och äta och alla hade bästa borden och bästa maten och körde med alla svenska fraser de lärt sig. Aldrig varit med om nått liknande på fastlandet där har också restaurangerna folk som står vid menyn utanför men de hoppar inte på alla som passerar. Det var rätt skräpigt på stränderna nära Skiathos stad verkade som många bara lämnade allt när de gick hem och med tanke på att det nästan bara var skandinaver överallt så var det väl inte så bra reklam för hur vi svenskar, norrmän, danskar, finnar uppför oss utomlands+Det var väldigt turistanpassat utbud både mat och saker som såldes i butiker, inte en enda ikonbutik hittade vi, är van vid att minsta byhåla har minst 2-3 såna butiker. Vi hittade en liten avdelning med ikoner i en butik som sålde fiskegrejer och djurmat. Kändes knappt som man var i grekland men många kanske gillar att det är så?

Honestyisdead
2/19/17, 3:29 PM
#4

Vad är ikonbutik?

Åsa S
2/19/17, 3:34 PM
#5

Butik där man köper ikoner med ex. Jesus på + andra religiösa saker som myrra och rökelse. Du kan inte tro så mycket ikoner det finns i olika storlekar och former, greker är mycket för religiösa objekt och liknande de har även en massa ikoner i bilen så de ska ha gud med sig. Känns verkligen annorlunda jämfört med sverige, jag nöjer mig med att titta för de kan vara rätt fina men min man gillar att shoppa ikoner mm.

Honestyisdead
2/19/17, 4:01 PM
#6

Aha :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: