Annons:
Etikettersajtenifokus
Läst 984 ggr
Eda
2016-09-29 08:44

Förslag ändra Sommar-sajtens namn

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det fler än jag som tycker att sajten skulle kunna byta namn till Årstider alternativt Sommar, Höst, Vinter & Vår? För det är väl synd på sån trevlig sajt att bara skriva om sommaren?

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
[Rhonda]
2016-09-29 08:52
#1

Årstider är ett bra namn tycker jag.

DesK
2016-09-29 09:00
#2

Årstider är ett jättebra förslag 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
2016-09-29 09:53
#3

Det var ett riktigt bra förslag. Då blir det inte så begränsat.

Samma sak kanske "jul iFokus skulle vinna på. Att ha med påsk, midsommar, och andra större helger.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

DesK
2016-09-29 09:54
#4

#3 Vilket bra förslag ang julen! 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

MariaG
2016-09-29 15:48
#5

Vilken bra idé. Hade varit jättebra. 
Något man kan ta upp med de som driver iFokus.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Soligajag1
2016-09-30 06:04
#6

#0  Det va ett mycket bra förslag och initiativ från dig ! 

Årstider är bra!  Precis , ta upp det med ifokus 🙂

HH 🙂

Annons:
Eda
2016-09-30 08:13
#7

Så roligt att flera gillar ett eventuellt namnbyte. Skulle så ske är det inte jag som bör ta kontakt med iFokus utan Maria G som är Sajtvärd, för det innebär också ett merarbete för henne om fler skriver året om.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

MariaG
2016-10-02 13:37
#8

Har kontaktat Niklas. så nu får vi se vad de tycker om förslaget och om det går att genomföra.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

MariaG
2016-10-02 13:38
#9

#7 Att  det blir mer gör inget :) Men ev söka någon mer med-arbetare.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

MariaG
2016-10-03 14:05
#10

Fick detta svar från Niklas: 

Hej!

Det är möjligt att byta namn, men:

- Allt sökmotorerna har indexerat på sajten kommer att leda till ett felmeddelande när någon följer länken. Det kan leda till irritation hos besökarna.

- Sajten kommer under en period (kan vara lång) inte att få några besökare alls via sökmotorer. Många gånger betyder det att 9 av 10 besökare försvinner helt, åtminstone tillfälligt.

- Breddning av sajter leder inte automatiskt till högre aktivitet. Ofta är det tvärt om. En bred sajt förväntas innehålla mycket mer. Man måste fråga sig om man klarar att fylla ett större ämne med värdefullt innehåll.

- Det blir lite som att starta om sajten från början med skillnaden att det redan finns visst innehåll att bygga vidare på.

Ett alternativ till att byta namn på Sommar iFokus kan vara att starta Årstider iFokus parallellt i stället. Då kan ni successivt slussa över besökare från Sommar till Årstider och ni undviker att tappa alla sökmotorbesökare. I bästa fall slutar det med att ni har två sajter som är aktiva och i sämsta att ni väljer att bara driva Årstider vidare. Ni minskar dessutom risken att förlora dem som bara är intresserade av sommar. Nischade sajter får ofta trogna besökare just därför att de är så smala och fokuserade.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

MariaG
2016-10-03 14:06
#11

Vad tycker ni?

(Var ok från Niklas att jag la ut svaret här)

/ Maria. med-arbetare på Sommar

TjockaBerta
2016-10-03 16:46
#12

Själv tyckte jag inte att årstider var ett bra förslag så jag håller med Niklas om att ha kvar sommar i fokus.

>>>Malum domesticum<<<

Eda
2016-10-03 19:53
#13

Inte trodde jag att det skulle vara så krångligt!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
MariaG
2016-10-06 15:38
#14

#13 Trodde inte jag heller.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Upp till toppen
Annons: