Annons:
Etiketternöjenaktiviteter
Läst 1389 ggr
MariaG
2016-04-30 09:07

Vad läser ni just nu?

Vad läser ni just nu?
Är det en bok ni kan rekomendera?

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Annons:
Skorpion76
2016-04-30 09:57
#1

Lilla huset vid plommonån av Laura Ingels Wilder. Det är tredje delen i serien om Lilla huset på Prärien.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Cireea
2016-04-30 11:21
#2

Ull av  Hugh Howey. Boken heter "Wool" på engelska och är den första boken av tre. De andra två Shift och Dust har inte kommit ut på svenska ännu.

Jag rekommenderar denna, oerhört bra bok. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Carrosh
2016-05-05 20:59
#3

Läser "Skämmerskans dotter" av Lena Kaaberbøl. Lade den åt sidan för ett tag sen och är lite velig över om jag tycker om den eller inte. Storyn är det inget fel på, men det är så otroligt mycket blaj och alltför mycket av detaljbeskrivning för att jag ska orka sitta och läsa någon längre stund.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Calcifer
2016-05-07 23:40
#4

Saeculum av Ursula Poznanski. Kan inte säga en massa för jag har bara kommit drygt 50 sidor in av över 400, men den har fångat mitt intresse och kommer definitivt läsa klart den.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
2016-05-07 23:44
#5

Hoppat på den fjärde boken i Maze Runner-serien. Nämligen "I Solstormens fotspår" - den här boken handlar om när allt började. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

MariaG
2016-05-08 09:44
#6

Läser "Kaffe med rån" av Catharina Ingelman-Sundberg.
Tycker den är bra och lite smårolig emellanåt.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Annons:
Calcifer
2016-05-08 09:47
#7

Klar med boken och kan starkt rekommendera den om man gillar ungdomsthrillers som är lite mer utmanande än vissa andra.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Carrosh
2016-05-08 16:36
#8

Röd snö av Thomas Ringstedt. Väldigt udda bok med konstiga hopp mellan karaktärer, händelser och platser. Den kan hoppa mitt i en konversation och så får man aldrig riktigt svar på vad som hände eller vad personen menade senare. Ungefär som att sitta och lyssna på någon som pratar i telefon på bussen.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

vendelay
2016-05-14 12:36
#9

En Annan Gryning av Camilla Sten. Handlar om vårt samhälle i framtiden, folk är uppdelade i grupper beroende på hur "svenska" de är. De allra sämsta är de som är utlandsfödda - de har nästan inga rättigheter alls. Huvudpersonen vill störta regeringen. Rekommenderas starkt även fast jag bara är halvvägs igenom 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Carrosh
2016-05-14 14:15
#10

De hängdas evangelium av Robert Karjel.

Har inte kommit så långt ännu, men det tog inte jättelång stund innan det började hända saker. Den är spännande och man vill hela tiden veta mer. Lite tråkigt att man bara slungas in utan att riktigt få någon info om huvudpersonen, vem han är som person och så.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Kallaterrier
2016-06-06 19:10
#11

De två senaste böckerna är "Jag heter inte Miriam"  av Majgull Axelsson. Oerhört bra bok även om ämnet är tungt.  Svår att lägga ifrån sig.  Bok nummer två är "The chessmen" av Peter May, tredje delen i en deckarserie som utspelar sig i de Yttre Hebriderna, främst på ön Lewis. Otroligt välskriven serie som finns översatt till svenska. Fantastisk miljöskildring av ett avlägset sett att leva trots att det geografiska avståndet egentligen inte är så stort.

Carrosh
2016-06-07 18:15
#12

Drakens år av Thomas Kanger.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

MariaG
2016-07-11 11:30
#13

Elva år i fångenskap; kidnappad inlåst och bortglömd av Michelle Knight och Michelle Buford.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Annons:
citytjejen
2016-07-11 23:22
#14

Läser en svensk deckare, "En nästan vanliga man" av Öhlund & Butler. Spännande, underhållande och väldigt bra med en huvudperson som är psykopat.

/Christina

MariaG
2016-07-13 13:55
#15

Min mormor hälsar och säger förlåt av Fredrik Backman.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Carrosh
2016-07-14 13:55
#16

De utvalda #1: Tankeläsaren av Kristin Cashore

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Soligajag1
2016-07-20 18:06
#17

Jag läser Ares Tecken / Buthler Öhrlund , kan rekommendera , riktigt spännande! 

Bok

HH 🙂

Carrosh
2016-07-21 20:26
#18

Mayakoden av Mario Reading.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Soligajag1
2016-07-27 08:29
#19

Shadow man / Cody Mcfadyen 

Bättre och mer spännande än så här blir det inte , inget för lättskrämda / Dagbladet. Min bok är på svenska. 

Shadow man

HH 🙂

TjockaBerta
2016-07-27 16:15
#20

Den döende detektiven av Leif GW Persson.

Roligt för att han skriver om sånt som är bekant för mig.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
Upp till toppen
Annons: