Annons:
Etikettsommarsnack
Läst 1383 ggr
Anonym
Anonym
2015-07-03 17:38

Orkar inget under varma dagar, någon annan?

Jag brukar få mer energi när det blir varmt egentligen, gå längre till våren brukar jag bli laddad med energi och går långt varje dag och då är det precis så där lagom svalt så man varken fryser eller svettas.

Men nu till sommaren, jag tycker typ 20 eller 25 grader e ok om det svalkar lätt men nu har det vart ööver 30 grader där jag bor och jag kan knappt gå en halvtimme utan att bli helt slut, svetten bara rinner finns ingen skugga någonstans jag njuter faktiskt inte av denna värme utan sitter hellre inne med fläkten på för fullt även om jag är en utemänniska. Menar inte att klaga med detta inlägg utan jag tycker faktiskt det är jobbigt, och undrar om någon annan känner samma? haha får jag göra ett sånt här inlägg på "sommar ifokus" jag längtar nästan lite till hösten :)

Annons:
Cireea
2015-07-03 17:41
#1

Jag tror nästan ingen orkar mycket nu när det är såhär varmt… vi kan knappt vara ute för det går nästan inte andas. Det märks verkligen att man inte är van vid sån här värme.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Anonym
Anonym
2015-07-03 17:46
#2

#1 Yep jag tror även att det är så att vi i sverige är inte vana vid sån här värme, det tar tid för kroppen att vänja sig. Men jag är verkligen ingen sommarmänniska på det sättet att jag njuter om det är för varmt, jag tycker man ska kunna njuta av värmen men ändå att det ska vara sköna fläktar(svalkande vindar) typ 20 högst 25 grader brukar vara vanlig värme i sverige. Nu är det över 30, upp emot 33 tror jag det var :o

Cireea
2015-07-03 17:51
#3

#2 Nej precis, vi är verkligen inte van vid den här värmen. I de allra varmaste länderna så försöker man ju dessutom göra så lite jobb som möjligt när det är hett ute sådär mitt på dagen och istället tar man igen det på kvällarna/tidig morgon när det är svalare ute.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

TjockaBerta
2015-07-22 15:25
#4

Värmen har väl knappast varit ett stort problem den här sommaren i alla fall?

>>>Malum domesticum<<<

Carrosh
2015-08-18 14:04
#5

Har också svårt att röra mig i sådan värme, även om jag varit tvungen i jobbet, med ordentliga kläder på, dessutom. Varit en stor pöl av mig bara vissa dagar. :O

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Anonym
Anonym
2015-08-18 14:16
#6

#4 Beror väl på vart du bor? och hur känslig man är? här borta hos mig har det vart över 30 grader mer än det regnat har inte orkat vara ute under dagarna. Men visst blev en mer regning period också det var skönt längtar tills hösten(vintern :)

Annons:
TjockaBerta
2015-08-18 15:59
#7

#6 Exakt. Nu är det 29 grader på termometern här och jag har cyklat någon mil, tränat och sitter nu i solen och bara suger i mig värme. Hoppas september blir riktigt varm. Edit: glömde långpromenaden på drygt en timme imorse.

>>>Malum domesticum<<<

Anonym
Anonym
2015-08-18 16:53
#8

#7 Jaha vad vill du komma med det? att du klarar av värme bra? :) 

Jag gör inte det och jag orkar knappt vara ute under dagen, blir mer mot kvällen när den värsta hettan är över ;)

September blir nog inte varm blir riktigt långa härliga vintermånader snart :D

TjockaBerta
2015-08-18 17:15
#9

#8 Om du menar, vart jag vill komma, så är det till att det är skönt med sommar och värme.

>>>Malum domesticum<<<

Anonym
Anonym
2015-08-18 17:15
#10

#9 Oki, men det är det inte alla som tycker 😂

Upp till toppen
Annons: