Annons:
Etikettermatdryck
Läst 1268 ggr
[Sabina]
2015-06-14 09:14

Göra egen glass

Sommar för mig innebär glass i stora lass och också något jag vanligtvis inte äter så mycket av under resten av året.

Nu tycker jag mig se en ny trend som seglat upp under några år; att gör egna glassar.

Gör du din egen glass?
Vilka smaker föredrar du då?
Kanske gillar du endast köpeglas?

Jag själv har en favorit som jag gjort som innehåller mogna söta mangon,  yoghurt, lime och socker. Den är jättegod och gillas av både vuxna och barn.

I köpeglass-väg är det mjukglass som gäller och då även med chokladströssel 🙂

Annons:
Tant Grön
2015-06-14 09:31
#1

Fick en mjukglassmaskin i julklapp. Har inte provat den än för det har varit för kallt. Tänkte prova att göra vegansk mjukglass t.ex av Oatlys havredryck choklad. Borde bli hur gott som helst.
Har annars inte gjort glass sedan 90talet. Då gjorde jag av frysta hallon som mixades med grädde. Gott men lite för fett för mig.

[Sabina]
2015-06-14 09:56
#2

#1 Så lyxigt med mjukglassmaskin och perfekt att göra glass utan de gamla vanliga ingredienserna mjölk och/eller grädde.

Din hallonglass låter som den smoothien som jag brukar göra ibland, som en lyxig lättlunch. Då brukar jag ta vaniljyoghurt eller yoghurt, vaniljsocker, socker och frysta hallon. Det blir hur gott som helst 🙂

[Sabina]
2015-06-14 09:57
#3

Här är en länk med olika recept på pinnglass man kan göra hemma:

http://www.mytaste.se/s/pinnglass-yoghurt.html

Cireea
2015-06-14 13:30
#4

Vi gör egna pinnglassar ibland, mina favoriter då är de med fräscha smaker såsom äpple, annanas eller päron. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

TjockaBerta
2015-06-15 10:56
#5

Jag äter väldigt lite glass, kanske en gång per år, och då ska det vara specialglass från små glasstillverkare som gör allt själv från grunden med äkta råvaror. 

Favoritsmakerna är choklad, nötter, kaffe, romrussin mfl.

>>>Malum domesticum<<<

[Sabina]
2015-06-15 12:37
#6

#5 Det låter som väldigt goda smaker som jag också gillar 😍

Annons:
Upp till toppen
Annons: