Annons:
Etikettermatdryck
Läst 1352 ggr
Cireea
6/6/15, 9:12 PM

Grilla lax

Vi har tänkt grilla lax imorgon till middag och jag började fundera på hur man kan grilla den som bäst för att den ska vara saftig.

Jag funderade på att lägga den i folie tillsammans med kryddor och citron, kan det vara det bästa sättet eller har ni något annat tips?🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
fridelfina
6/6/15, 9:17 PM
#1

Jag gör så samt har en klick smör, persilja och gräslök med, det blir jättegott!

 
 

MariaG
6/6/15, 9:19 PM
#2

Brukar inte grilla lax, så hoppas man kan få lite tips i tråden :)

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Cireea
6/6/15, 9:20 PM
#3

#1 Åh tack, persilja får jag inte glömma! 👍Vi tänkte blanda gräslök med gräddfil som en fräsch dipp/kall sås till! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Lavine
6/6/15, 9:22 PM
#4

Jag tycker det blir bäst i foliepaket! Citron är jättegott. Gärna smör som sagt. Har jag en skvätt vitt vin kan det bli en sån också.

fridelfina
6/6/15, 9:22 PM
#5

Jag tar dubbla folie och gör så att det blir som en stor ballong runt laxen. Vet inte om det har nån betydelse?

 
 

Lavine
6/6/15, 9:24 PM
#6

Just det, dubbla folieark tar jag också. En vill inte att det ska gå hål. Det blir nog lite luft i mina paket också.

Annons:
Cireea
6/6/15, 9:28 PM
#7

Bra där, dubbelpaket kör vi på så det inte råkar gå hål. Det vore ju olyckligt! 😃Vi har lite vin hemma, kanske ska slå på en skvätt av det också.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

TjockaBerta
6/15/15, 10:54 AM
#8

Vi provade era recept på lax i folie i helgen. Det var första gången som vi grillade lax. Det blev jättegott och det var enkelt och inget kladd på grillen. 

Jag lade filén med skinnet neråt. Ovanpå la jag en citronskiva en klick smör och så klippte jag dill över. Sen slog jag på lite vitt vin. Det blev en god sås till. Serverade med kokt potatis.

Det ska vi göra om :))

>>>Malum domesticum<<<

Cireea
6/15/15, 1:24 PM
#9

Vår lax blev kanonbra! 

Vi la laxen i folie (skinn neråt) och ovanpå la jag citron, persilja , citronpeppar, lite salt, chiliflakes, en klick smör och färska champinjoner. Blev kanongott! 🤤


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

fridelfina
6/15/15, 2:11 PM
#10

Visst är det gott och enkelt! Man vill ha grillad lax varje dag ;-)

 
 

TjockaBerta
6/15/15, 2:27 PM
#11

#10 Ja i synnerhet som det inte är jag som grillar ;)))

>>>Malum domesticum<<<

Upp till toppen
Annons: