Annons:
Etikettsommarsnack
Läst 560 ggr
MariaG
2014-08-29 15:56

Gästernas klagomål

Annons:
MariaG
2014-08-29 15:59
#1

Har det hänt att ni har klagat någongång på/under en resa?

/ Maria. med-arbetare på Sommar

VildaVittra
2014-08-29 16:26
#2

Jag har jobbat inom hotellverksamhet och jag har aldrig varit med om detta att personalen hämnats på det sättet. Däremot så är man mer villig till att se mellan fingrarna om någon varit trevlig/sagt till om vad som hänt. Ett exempel är när en gäst druckit för mycket. Vänder du då på mattan du spydde på för att dölja det och checkar ut, så får du betala mer (vad vi har rätt till att ta för sanering) mot om du faktiskt erkänner vad som hänt (och vi har en chans till att ringa in personal vid behov). Den gästen som lämnat sin hund ensam på rummet och hunden åt upp inredningen samt dörrkarmarna och gästen bäddade över hålen osv fick en diger räkning. 

Så var ärlig, vi har redan sett alla varianter och är härdade. 

Mitt svar är på en länkarna i artikeln. 

Mitt mest underliga krav var att de besökt restaurangen ca 20 år tidigare och skällde ut mig för att rätten (omodern som inte längre fanns på menyn) och ville då ha maten gratis. Min dåvarande (ägaren) slängde ut dom med hull och hår, för lyckas man få mig att gråta, så är man inte vidare trevlig.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: