Annons:
Etiketttraditioner
Läst 1195 ggr
MariaG
2014-06-16 20:32

Snart midsommar

Några planer för midsommar? Har ni några traditoner?
Vad brukar ni äta och dricka?

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Annons:
monstermash
2014-06-16 20:47
#1

Åh, midsommar är verkligen en underbar högtid! Jag gillar midsommar mycket mer än julen på grund av att vi har mer traditioner under midsommar. ;)

Mina Gudföräldrar bor ute på landet och brukar ha stort firande med många släktingar som bor i närheten, så alla midsomrar har jag spenderat där uppe. De senaste åren har jag fortsatt att åka upp utan mamma, men i år är mormor väldigt sjuk så det verkar som även jag kommer stanna hemma tyvärr. Blir första året jag inte är där uppe…

Vi äter väl traditionsenligt på midsommar; sill, potatis, prinskorvar, stor sallad, jordgubbar, glass och grillat på kvällen. Sedan brukar vi utmana varandra i badminton, spela kubb i hästhagen och tillsammans gå ut och kolla till hästarna på kvällen - otroligt mysigt! 🙂 Varje år har vi dessutom en bunt med snapsvisor att ta oss igenom vilket är en av de roligaste stunderna. 😉

Cireea
2014-06-16 23:03
#2

Vi brukar äta sill, potatis, något röra som typ "förrätt" eller vad man nu ska säga och sedan grillar vi till själva middagen, då brukar vi ha strips, sås och sallad till. Sen blir det jordgubbstårta på fredagkväll i år och panacotta på lördagen. 

Tyvärr jobbar ju jag på fredagen (I see them cash flow) men jag hinner i alla fall hem lagom till tårta som tur är! 😃

Dricka är lite olika, allt från frysgrogg, lättdryck, öl och cider till bål, vatten eller bara dricka. Det är lite olika beroende på vad som väntas under själva kvällen men någon cider och snaps lär det nog bli, som alltid! 😉


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

MariaG
2014-06-22 13:15
#3

Hade ni det trevligt under midsommar?

Själv var jag och hunden hos föräldrarna i stugan.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Cireea
2014-06-22 13:24
#4

Det var riktigt trevligt 🙂Kom hem vid halv tio och fick en grogg i handen av pappa. Sen höll vi igång till tre på natten ungefär. Sen var det godnatt för mig, var helt slut efter jobb + fest.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: