Annons:
Etiketterdjurnatur
Läst 1410 ggr
Cahira
2014-06-12 05:11

Sommar i Minnesota *bildtrad*

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom jag bor i USA sa tankte jag gora en liten sommarteckentrad. Jag har for tillfallet bara en lanedator sa kan droja lite innan jag kan visa bilder pa kollibrier och annat, men jag tankte anda ha den startad med denna kalvbild. :)

Sommar for mig ar absolut kalvtider. :) Svarta ar renrasig black angus (aven kand som aberdeen angus) och vita ar en black angus/charolais korsning. Tycker denna bild speglar att vanskap ser ingen farg sa himla bra. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
MariaG
2014-06-12 21:17
#1

Vilka fina kor.

Låter kul att bo där. Kan du inte berätta mer hur det är att jobba där?

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Cahira
2014-06-13 05:30
#2

Underbart och ofattbart ar min basta beskrivning. Jag mar oforskamt bra och Minnesota har riktiga arstider. Varen brukar komma vid mars/april och sommaren ligger pa ca 25-33 med MYCKET aska och ofta hog luftfuktighet. Varmen over 20 grader haller i sig till november for att sedan sjunka ned fort och poff ar det vinter med massor av sno. Det ar sol aret om minimum 8 soltimmar aven pa vintern.

Vildlivet ar sa SJUKT spannande! Kollibrier, ornar, tvattbjornar, pungrattor (opossum), skoldpaddor, pelikaner, gamar, kalkoner, fasaner, flera arter fladdermoss, flera arter ekorrar, inga giftormar, inga igelkottar, massa mygg, m.m.

Haha ja, listan ar lang! Vi ligger sju timmar efter svensk tid och med tanke pa varldens fordomar om svenskar sa forvantade jag mig att fordomarna om USA inte skulle stamma. Jag hade fel. Djurhallning och djurens varde ar jattedaligt i overlag, de ar feta, giriga, lata och bortskamda. 

Men Mike som jag bor med ar annorlunda. Han har varit hart arbetande hela sitt liv, har enormt fin syn pa djurhallning och hog dos sunt fornuft. 

Jag saknar falukorv och makaroner. Jag saknar svenskt godis, svensk cola och svensk pizza. Och sa saknar jag logiska mattsystem. Miles, gallon, ounces m.m. har verkligen noll logik. Jag borjar fa haj pa Farenheit, men det ar ologiskt det med. Och sa saknar jag familj och vanner forstas. Men jag alskar verkligen att bo har, trivs oforskamt bra. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

MariaG
2014-06-13 17:22
#3

Låter toppen! Hoppas du vill visa fler bilder därifrån.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Cahira
2014-06-13 19:23
#4

Ja klart! Men just nu har min dator lagt av och jag forlorade 3000 bilder sa det kan ta ett tag innan jag far igang den igen. Detta ar Mikes dator sa jag vill inte spamma den allt for mycket. Men det kommer! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2014-06-14 03:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5
TjockaBerta
2014-06-14 10:43
#6

#2

Det roliga med deras måttsystem är att de inte själva kan det. Jag stod i en affär en gång och frågade om 2 cups motsvarade en pint. Det var ingen som visste.

En annan gång förklarade jag det logiska i att the metric system var baserat på 10 och blev avsnäst att "vi vet att 3 feet är en yard" så det var minsann lättare.

Det är jätteroligt att läsa om  hur ditt liv är i Minnesota.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
Cahira
2014-06-15 03:09
#7

Ja jag haller med dig. Jag fragade vad kokpunkten var. Ingen aning nanstans. Jag fragade hur manga feet en mile var. Ingen aning dar heller.

Och veterinarerna sa att jag skulle ge katten 0.5 milliliter antibiotika per dag. Shit det ar ju ingenting tankte jag for mig sjalv. Sa ser jag sedan att det ar fem milliliter, halv centiliter. Dom tror en centiliter ar en milliliter. 

Bra utbildning, verkligen. Sen hade dom mage att saga att jag hade fel bara for att dom var utbildade nar jag fragade "ar du saker att du inte menar 0.5 centiliter?".. *S* 

En quart ar en liter iallafall. Och det kravs fyra pints pa en quart har jag for mig. Forvirrande ar det hursomhelst.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

MariaG
2014-06-15 11:20
#8

Bor du i närheten av någon större stad?
Är ni många som jobbar där?

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Cahira
2014-06-17 03:26
#9

Jag bor en bit utanfor Minneapolis. :) Och nej det ar bara jag och Mike. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2014-06-17 03:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Hasten Piper (american paint horse)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2014-06-17 03:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Asnan Lizzie

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2014-06-26 02:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Badade hundarna i sjon idag. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: