Annons:
Etiketterdjurnatur
Läst 1396 ggr
SaraC
2014-06-11 21:28

Litet rådjurskid

Häromdagen när jag gick längs vår lilla väg (grusväg mellan åkrarna) flög det helt plötsligt upp ett rådjur alldeles bredvid mig. Det rusade iväg och skrek. Vid skogsbrynet stannade det en stund och skrek åt mig igen. Förstod då varför hon skrek på mig. Tidigare på dagen hade jag sett henne ute på åkern med ett litet kid. Jag letade och letade med blicken i det höga ogräset i diket och till sist såg jag det lilla kidet. Två stora bruna bruna ögon som tittade tillbaka på mig. Gick därifrån och höll sedan lite koll under resten av dagen, ville se så mamman kom tillbaka.

På kvällen hade jag fortfarande inte sett om mamman kommit tillbaka så kände mig tvungen att gå och titta. Gick och spanade ner i diket men såg ingenting och hoppades att mamman hämtat den lilla. Kände dåligt samvete eftersom det var jag som skrämt iväg mamman. 

Men så, alldeles innan jag skulle gå och lägga mig, fick jag se dem båda ute på åkern igen 🙂

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
Cireea
2014-06-11 21:33
#1

Ååh vilken tur 🙂Så vackert!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

MariaG
2014-06-11 21:38
#2

Faktiskt aldrig hört de skrika. Men vackra djur är det.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

SaraC
2014-06-11 21:42
#3

Det låter lite som hundskall

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

MariaG
2014-06-11 21:47
#4

Var intressant att höra.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

TjockaBerta
2014-06-13 12:32
#5

Våra hundar brukar skälla tillbaka när de hör rådjurens skall.

>>>Malum domesticum<<<

MariaG
2014-06-15 13:04
#6

Kan ju varit något sånt min hund hörde en gång. Han tittade in mot skogen och skällde till. Själv såg jag inget och hörde inget.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Annons:
Upp till toppen
Annons: