Annons:
Etiketterdjurnatur
Läst 1241 ggr
MariaG
2014-06-10 19:58

Mördarsniglar?

Har ni några mördarsniglar hos er?

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Annons:
Cireea
2014-06-10 19:59
#1

Inte här i Umeå vad jag vet.. 

Däremot när jag var i Stockholm fick jag syn på massor, så snuskigt det var att se dom. Så sjukt stora jämfört med vad jag är van vid här uppe 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

jossa5
2014-06-10 20:00
#2

Har inte sett några själv, men tydligen är det folk som har tråkigt och räknar dom som dom plockar, och det var en snubbe här omkring som hade plockat över 1000 stycken! :o

Jag är glad att jag inte sett några, för dom är äckliga!

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

[Tuulikki]
2014-06-11 19:55
#3

Massvis. Eller jag tror det är mördarsniglar iaf. Äckliga är dem hur som helst😮

MariaG
2014-06-11 21:07
#4

Har sett en hel del :(

/ Maria. med-arbetare på Sommar

SaraC
2014-06-11 21:28
#5

Nej, tack och lov.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[Sabina]
2014-06-12 04:05
#6

Tyvärr har jag sett en hel del i trädgården efter det regnat. Tack och lov inte bland mina jordgubbsplantor som växer i en pallkrage, dessa är mina skötebarn och ska ätas upp av oss människor, helst till midsommar 😉

Annons:
Emo
2014-06-12 06:30
#7

Bara ett fåtal hittills i år. Vi har inte låtit dem bli så många. Det verkar som om det har gjort nytta att hålla efter dem med spade. Hur grannarna håller efter dem där, vet jag inte, men någon metod verkar de använda. Skrattar

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Cahira
2014-06-12 07:07
#8

Om man har problem med mordarsniglar kan man skaffa en anka (eller tva eftersom dom mar bra av att ha en kompis). De ater dom tydligen. :) 

Och bonus. AGG till frukosten!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

TjockaBerta
2014-06-13 12:33
#9

Hemma har vi lite grann. Vår granntant brukar gå ut och plocka dem på kvällen men på landet finns det inga.

>>>Malum domesticum<<<

mayolica
2014-06-19 12:56
#10

Huu dom är hemska tycker jag🥶 Tack och lov har jag inte sett många i år. När vi haft blöta regniga somrar brukar det vara gott om dom.
 När jag fick dom på min uteplats för flera år sen strödde jag ut kalk och det hjälpte. 👍
Jag har reflekterat över att dom ofta verkar trivas bra i  försurade marker och lite surare miljöer, och att dom inte gillar inte varken salt eller kalk. ☝️

~ mayolica ~

[AnimalLover1]
2014-06-19 18:34
#11

Massa massa i min trädgård, och det är sjukt äckligt, har en stor fobi för de. Men mamma och brorsan hade plockat bort en massa så nu förtiden ser jag knappt några i trädgården längre :)

Upp till toppen
Annons: