Annons:
Etikettermatdryck
Läst 1235 ggr
MariaG
5/25/14, 12:56 PM

Grillat?

Har ni grillat något än i år? Isåfall vad?

Själv har det inte blivit av, men blir till nästa helg.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Annons:
[rolnor]
5/25/14, 1:00 PM
#1

En fet entrécoteskiva, sen en kall rör med chreme fraiche, avokado och lime, lite vitlök.

LinaLj
5/25/14, 1:02 PM
#2

Grillen har varit framme sedan april här och använts flitigt. En av de absoluta favoriterna som var nytt för i år har varit att lägga ut skivad citron på gallret och sedan lägga ut fisk på citronen. Fisken fastnar inte på samma sätt som om man lägger den direkt på gallret och grillad citron är galet gott.

TjockaBerta
5/25/14, 5:43 PM
#3

Vi grillar nästan året runt. Igår blev det grillad kycklingfilé. Det bästa är grillade revben tycker jag.

>>>Malum domesticum<<<

[rolnor]
5/25/14, 7:26 PM
#4

Till revben eller kamben så gör jag en upphottad variant av BBQ-sås, man kan ta en vanlig sådan med röksmak och tillsätta liquidsmoke-sås, pressad vitlök, lite socker och tomatpuré så får man en riktigt god glaze.

[julatopp7018]
5/27/14, 8:26 PM
#5

Grillat lax, abborre, kyckling, biff.

Cireea
6/7/14, 4:50 PM
#6

Ååh här har vi grillat ett par gånger i alla fall, varit lite allt möjligt. Flintastek, fläskfilé, grillbitar, paprika, champinjoner och ja.. en hel del med andra ord! 

Dock har jag inte kommit in i det där med grilla än, vi har ju inte fått köra på en riktig klotgrill utan hittills bara på engångsgrillar, men snart så får jag ställa mig vid en redig klotgrill! 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
MariaG
6/8/14, 1:25 PM
#7

Grillade för första gången i år förra helgen. Grillade karré. Och så hade man potatisgratäng och sallad till.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

jossa5
6/8/14, 1:27 PM
#8

Några gånger har det blivit, både kött, och sen körde vi korv en dag. Lite olika sorter då, för att prova. Men det blir snart igen!

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

monstermash
6/8/14, 1:58 PM
#9

Vår grillpremiär blev i april i år, dock bara korv :)

[Tuulikki]
6/11/14, 8:01 PM
#10

Det bästa jag vet är grillad kycklingfilé med couscoussallad och fetaostsås😍det bara skriker sommar😃

Cireea
6/11/14, 8:06 PM
#11

#10 Det där…lät sjukt jävla gott. 🤤


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

SaraC
6/11/14, 9:29 PM
#12

Ja, några gånger har vi hunnit med!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Egycsaj15
6/11/14, 9:37 PM
#13

Hemmagjorda hamburgare ett helt klart vinnande grej här hemma!:)

Annons:
[Tuulikki]
6/11/14, 11:02 PM
#14

#11 Det är det, man blir helt knäpp🤪 Jag kanske skulle kunna skicka "receptet" så kan det läggas in som artikel? Det är verkligen superenkelt och jättegott. Och somrigt!😃

[Sabina]
6/12/14, 3:55 AM
#15

Vi har grillat nästan varje helg sen april, är det dåligt väder står  sambon under altantaket och grillar 😃. Tack och lov har det ju varit väldigt fint väder denna vår och försommar. Senast grillade vi fläskytterfilé och majskolvar. Till det serverades bakpotatis, hemmagjort vitlökssmör och även hemmagjord tzatziki. Gott och somrigt. 🙂

MariaG
6/12/14, 9:13 PM
#16

#14 Vore toppen att ha i en artikel.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Egycsaj15
6/13/14, 12:21 AM
#17

Idag blev de grillade revben med kokt potatis sallad och dippa:D

Cireea
6/13/14, 12:29 AM
#18

#14 JAAAA! artikel på receptet behövs 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: